SGB z nową strategią na lata 2021-2024, na co stawia?

Bankowość spółdzielcza / Z rynku

Zgromadzenie prezesów Spółdzielczej Grupy Bankowej (SGB) przyjęło dziś strategię na lata 2021-2024. Grupa m.in. zamierza osiągnąć zwrot z kapitałów (ROE) na poziomie 7% do 2024 roku i zwiększyć skalę działalności o ok. 20% dzięki poprawie efektywności i lepszej dystrybucji oferty, podał SGB-Bank.

Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.
Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. Źródło: SGB-Bank SA

Zgromadzenie prezesów Spółdzielczej Grupy Bankowej (SGB) przyjęło dziś strategię na lata 2021-2024. Grupa m.in. zamierza osiągnąć zwrot z kapitałów (ROE) na poziomie 7% do 2024 roku i zwiększyć skalę działalności o ok. 20% dzięki poprawie efektywności i lepszej dystrybucji oferty, podał SGB-Bank.

Głównym motywem strategii "Otwieramy przyszłość" jest umocnienie roli banków spółdzielczych SGB jako nowoczesnego oraz solidnego partnera finansowego, który wspiera lokalne społeczności w realizacji ich celów, marzeń i aspiracji, zaznaczono. 

Mamy ambicję być w grupie najnowocześniejszych technologicznie banków w Polsce, których siłą stanie się wspólne działanie, biznesowa elastyczność i bliskie, przyjazne relacje z lokalnymi społecznościami, głównym środowiskiem naszego działania.

"Otwieramy przyszłość dla bankowości spółdzielczej, która stanie się prawdziwą alternatywą dla banków komercyjnych, w pełni wykorzystując nowe technologie, dużą sieć swoich placówek i oddziałów, bezpośrednie kontakty z klientami, narodowy kapitał i poczucie lokalnego patriotyzmu. Jeszcze dwa lata temu uznałbym to za bardzo odległe marzenia, ale dziś wiem, że nakreśliliśmy sobie cel absolutnie realny" - powiedział prezes SGB-Banku Mirosław Skiba, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Prezes SGB-Banku: stawiamy na jakość i rozpoznanie potrzeb klienta >>>

Postawienie interesu klientów w centrum uwagi

Jak wskazano, postawienie interesu klientów w centrum uwagi SGB wyraźnie wyznacza kierunek rozwoju Grupy. Jest on definiowany przez dostępność do wielu produktów. 

"To zaawansowana aplikacja mobilna z użytecznymi funkcjami czy otwarta i przyjazna bankowość internetowa. Usługi dopasowane są do różnych grup klientów. W planach SGB znajdują się m.in.: atrakcyjne formy współpracy z rynkiem młodych konsumentów, kredyty studenckie, oferty ubezpieczeń i dedykowane doradztwo. Zainteresowaniem banków spółdzielczych SGB cieszyć się będzie nie tylko rynek klientów detalicznych, ale także sektor przedsiębiorstw rolnych i rolnictwa indywidualnego, segment jednostek samorządu terytorialnego, sektor nieruchomości oraz mikro, małe i średnie firmy" - czytamy w komunikacie. 

SGB będzie kontynuował strategię cyfryzacji

SGB planuje m.in. wzmocnić ofertę leasingu Agro, kontynuować współpracę z samorządami i oferować im zaawansowane produkty transakcyjne, stworzyć dobre warunki współpracy finansowej z deweloperami, udostępnić swoją aplikację przedsiębiorcom oraz wzbogacić ofertę usług i produktów dla sektora MŚP.

SGB będzie także kontynuował strategię cyfryzacji, realizowaną intensywnie od 2019 r. 

"Ta strategia będzie kontynuowana ze szczególną energią. Zapewni grupie jakościowy skok w procesie optymalizacji systemów centralnych oraz automatyzacji działań, obniżenia kosztów infrastruktury informatycznej, narzędziowego wsparcia sprzedaży, uproszczenia procedur czy wreszcie rozwijania  zabezpieczeń związanych z  cyberbezpieczeństwem" - czytamy także. 

Poprawa efektywności

Grupa zamierza także poprawiać efektywność - obniżyć koszty utrzymania infrastruktury, a także - poprzez centralizację - koszty zakupów. Jednocześnie położy nacisk na wzrosty przychodów we wszystkich bankach Zrzeszenia. 

"Jednym z celów SGB do 2024 roku będzie zwiększenie poziomu skali swojej działalności o około 20% biorąc pod uwagę coraz efektywniejszą dystrybucję swojej oferty, a także zwiększenie efektywności swoich działań. Grupa przewiduje osiągnąć ROE do 2024 na poziomie 7%" - czytamy także. 

SGB planuje również powstanie dedykowanej sieci obsługi banków spółdzielczych SGB, zespołów doradców oraz narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie relacjami.

W ramach Zrzeszenia SGB nadal będzie rozwijana Security Operations Center, jednostka odpowiedzialna za 24-godzinny monitoring oraz alarmowanie w przypadku pojawienia się potencjalnych zagrożeń ze strony cyberprzestępców, podano także. 

SGB-Bank SA zrzesza obecnie 192 banki spółdzielcze i razem z nimi tworzy Spółdzielczą Grupę Bankową (SGB), która posiada sieć ponad 1500 placówek z dostępem do blisko 4000 bankomatów. 

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: