Skandynawski fintech Lendo wchodzi do Polski. Pierwszy etap ekspansji poza kraje nordyckie

Z rynku

Logo Lendo
Źródło: Lendo

Lendo, lider na rynku pośrednictwa finansowego w Skandynawii, w grudniu rozpocznie działalność w Polsce. Będzie to pierwszy etap ekspansji szwedzkiej firmy poza kraje nordyckie.

#Lendo łączy konsumentów, którzy poszukują #pożyczki, z instytucjami finansowymi – bankami i firmami pożyczkowymi.

Na początek, polski oddział Lendo, zarządzający platformą łączącą klienta z instytucjami finansowymi, będzie oferował pożyczki kilku firm. Jednak oferta będzie poszerzana i w połowie 2019 roku powinna już zawierać ponad 10 firm.

„Polski rynek jest bardzo perspektywiczny, spodziewamy się, że w najbliższych latach nastąpi na nim dynamiczny rozwój usług kredytowych online. Taka sytuacja miała miejsce w Szwecji i Norwegii, gdy zaczęliśmy oferować nasze usługi” – mówi Mikaela Grännby, Chief Growth Officer Lendo. – „Start Lendo w Polsce jest elementem większego planu ekspansji międzynarodowej. W październiku wystartowała nasza duńska spółka, a wkrótce rozpoczniemy działalność również w Austrii” – dodaje Grännby.

Jak działa Lendo?

Firma łączy konsumentów, którzy poszukują pożyczki z instytucjami finansowymi – bankami i firmami pożyczkowymi. Cały proces odbywa się w Internecie, w jednym miejscu. Klient po złożeniu wniosku kredytowego otrzymuje specjalnie dla niego przygotowane oferty od banków i firm pożyczkowych, by następnie podpisać umowę z pożyczkodawcą. W większości przypadków można będzie to zrobić online, nie wychodząc z domu. Lendo nie pobiera żadnych opłat od klientów, wynagradzają go banki za sfinalizowaną transakcję.

Jakie są zalety Lendo dla klientów oraz banków i firm pożyczkowych?

  • Zalety dla klienta to:
    • Na jednej platformie internetowej klient ma wiele ofert banków i firm pożyczkowych;
    • Klient łatwo i szybko może porównać oferty instytucji finansowych i wybrać tę, która najbardziej mu odpowiada;
    • Proces odbywa się od początku online i na jednej platformie.
  • Zalety dla instytucji finansowych to:
    • Łatwo i szybko mogą zdobyć nowych klientów, bez wydawania pieniędzy na marketing i reklamę;
    • Mogą zbudować nowy kanał pozyskania klientów i sprzedaży swoich produktów;
    • Otrzymają dobrej jakości klienta, zweryfikowanego w zewnętrznych bazach danych.

„Dzięki Lendo klient będzie mógł całkowicie za darmo i bez wychodzenia z domu otrzymać oferty kredytu przygotowane specjalnie dla niego. Nie standardową ofertę marketingową, ale właśnie spersonalizowane oferty” – wyjaśnia Tomasz Kowalski, country manager Lendo Polska. „Nie jesteśmy powiązani kapitałowo z żadną grupą finansową. Dlatego w krajach nordyckich współpracują z nami najwięksi gracze na rynku. W Polsce będzie podobnie” – mówi Tomasz Kowalski.

Można to zobaczyć na przykładzie szwedzkiego Lendo. Na szwedzkiej platformie klient może porównać ofertę 25 pożyczkodawców. Są to pożyczki o wartości od 5000 do 500 000 koron szwedzkich (od około 2100 PLN do 210 000 PLN). Poprzez platformę można ubiegać się o kredyty konsumenckie (w tym konsolidacyjne) czy też, pożyczki dla mikrofirm.

„W najbliższych miesiącach – po rozpoczęciu działalności w Polsce – będziemy skupiali się na klientach, którzy dotychczas nie korzystali z tego typu usług online. Dlatego na przyszły rok planujemy szeroką kampanię w ogólnopolskich mediach, m.in. w telewizji, która pokaże zalety Lendo” – mówi Tomasz Kowalski.

Lendo to niezależny internetowy broker finansowy. Oferujemy klientom bezpłatny i w pełni zautomatyzowany serwis łączący ich z instytucjami finansowymi. Jesteśmy obecni od 2007 roku na rynku finansowym w Skandynawii i dziś Lendo jest największym brokerem finansowym on-line w Szwecji, Norwegii i w pierwszej trójce w Finlandii. W ostatnich latach nasz biznes rozwija się bardzo dynamicznie, notując wzrosty rzędu 40% r/r i dzięki temu nasze udziały w rynku pośrednictwa finansowego online w Skandynawii przekraczają już 50%. Każdego miesiąca tysiące konsumentów może dzięki nam znaleźć najlepszą ofertę pożyczki na rynku, a banki znajdują właściwych klientów. Od 2007 roku w Szwecji, która liczy 10 milionów mieszkańców i 7 milionów potencjalnych konsumentów pożyczkowych, z usług Lendo skorzystało już ponad 1,5 miliona osób. W tym roku Lendo zadebiutuje na trzech nowych europejskich rynkach. Na tym, nasze plany związane z ekspansją się nie kończą i w 2019 roku zamierzamy wejść na kolejne rynki. Nasz cel to: dostarczyć odpowiedni kredyt, odpowiedniej osobie, w odpowiednim czasie.

Źródło: Informacja prasowa Lendo

Udostępnij artykuł: