Skany listów poleconych będą udostępniane w eSkrzynce odbiorcy. Ale tylko do końca września

Z rynku

poczta polska
Źródło: Poczta Polska

Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska uruchamiają możliwość odbioru przesyłek poleconych w wersji elektronicznej

#TomaszJanka: To istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny #Koronawirus #Bezpieczeństwo #ePrzesyłki #Cyfryzacja @PocztaPolska

Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska wprowadzają nową usługę, która daje możliwość elektronicznego odbioru poleconej korespondencji listowej, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej.

Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego.

W eSkrzynce znajdzie się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres.

Nie wszystkie listy polecone

Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.

‒ Realizacja usługi przez Pocztę Polską umożliwiła tak szybkie wprowadzenie i zapewnienie jednolitości świadczenia dla każdego obywatela, a co ważne gwarancje jakości świadczonej usługi i najwyższe standardy bezpieczeństwa.

To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny  – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

Niezbędny profil zaufany

By móc skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany. Proces zakładania skrzynki można rozpocząć wypełniając formularz dostępny:

https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=EnveloxFormsOrigin=EXTERNA

Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki obywatele znajdą także na dedykowanej stronie na portalu gov.pl.

Usługa tylko do końca września

Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września 2020 roku.

Usługa jest odpowiedzią Poczty Polskiej na wprowadzenie w Polsce stanu epidemii.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Poczta Polska jako wyznaczony operator pocztowy realizuje zadanie wykonywania usług pocztowych, w sposób ograniczający bezpośrednią obsługę interesantów, w celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzeniania się wśród ludzi choroby zakaźnej COVID-19, wywołanej tym wirusem.

Źródło: Poczta Polska
Udostępnij artykuł: