Śląska Akademia Handlu Internetowego online – 8 dni szkoleń dla firm

Edukacja / Firma

Śląska Akademia Handlu Internetowego
Źródło: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach.

Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Śląska Organizacja Szkoleniowa zapraszają przedsiębiorców z regionu do udziału w pilotażowym projekcie. To wyjątkowa propozycja szkoleń i wsparcia dla firm, które chcą poszerzyć ofertę swoich usług o sprzedaż i promocję w Internecie.

Celem projektu jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, poprzez wsparcie przedsiębiorców w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online.

To szczególnie istotne w kontekście epidemii koronawirusa, które wymusiła przyśpieszoną cyfryzację i związane z tym zmiany w gospodarce.

– To trudny czas dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz wsparcia finansowego w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, chcemy wesprzeć firmy merytorycznie, pozwolić im rozwijać się i otwierać nowe możliwości dla prowadzenia działalności gospodarczej, także w Internecie – tłumaczy ideę projektu marszałek Jakub Chełstowski.

Merytoryczne wsparcie dla firm, nowy wizerunek regionu

Projekt ma też na celu przeciwdziałanie wzrostowi bezrobocia w województwie śląskim, utrzymanie miejsc pracy oraz aktywną pomoc samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego.

To także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.

Oprócz wsparcia finansowego w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, chcemy wesprzeć firmy merytorycznie.

– Województwo śląskie się zmienia. Przemysł jest wciąż istotną gałęzią gospodarki, jednak to sektor małych i średnich przedsiębiorstw stanowi dziś o sile regionu.

Stawiamy na innowacje i nowe technologie, a Internet jest dzisiaj naturalnym środowiskiem dla prowadzenia działalności gospodarczej i daje coraz lepsze możliwości dotarcia do klientów – wyjaśnia wicemarszałek Wojciech Kałuża.

Czytaj także: Goldman Sachs: powrót do ograniczeń w handlu w związku z COVID-19 to wiatr w plecy dla e-commerce

Kto może skorzystać ze szkoleń online

W grupie docelowej projektu znajdują się przedsiębiorstwa z województwa śląskiego zainteresowane zmianą profilu działalności w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o działania online.

W pilotażowym projekcie weźmie udział grupa przedstawicieli z 20‒25 śląskich firm. Projekt zostanie zrealizowany w całości w trybie online. Zakończenie pilotażu projektu odbędzie się na przełomie grudnia 2020 i stycznia 2021 z udziałem przedstawicieli Zarządu Województwa oraz innych podmiotów biorących udział w projekcie.

Podczas spotkania uczestnicy, którzy zdobędą najwyższą ilość punktów w teście końcowym, otrzymają wartościowe nagrody.

 – Wielu przedsiębiorców staje dziś przed koniecznością szybkiego zdobycia wiedzy i umiejętności na temat skutecznego pozyskiwania klientów oraz sprzedaży przez Internet.

Potrzebna jest praktyczna wiedza na temat całego procesu od uruchomienia sklepu internetowego poprzez narzędzia do promocji w wyszukiwarce Google, mediach społecznościowych, email marketingu, a także istotne elementy prawa e-commerce oraz Google Analytics i automatyzacji w e-handlu.

W pilotażowym projekcie weźmie udział grupa przedstawicieli z 20‒25 śląskich firm.

To wszystko uczestnicy znajdą na zajęciach warsztatowych, które poprowadzą doświadczeni eksperci z branży – dodaje Robert Duda, Dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Czytaj także: Pandemia koronawirusa zmieniła obraz sektora handlu detalicznego, e-commerce z rekordową zmianą dynamiki

Terminarz i agenda

Zajęcia w ramach pierwszej edycji odbędą się w terminie od 30 listopada do 21 grudnia 2020 roku w formie 8 sesji warsztatowych online.

Wśród zagadnień będących przedmiotem nauczania znajdą się m.in.:

– kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu,     optymalizacja i pozycjonowanie stron,

– reklamy w Google Ads i YouTube,

– kampanie remarketingowe,

 – profile firmowe w mediach społecznościowych,

 – inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.

Wykładowcy

Szkolenia prowadzić będą wykładowcy ze Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, praktycy z kilkunastoletnim stażem, doświadczeni trenerzy i wykładowcy na licznych konferencjach branżowych, kursach, szkoleniach i studiach magisterskich oraz podyplomowych.

– Cieszę się, że jako instytucja samorządu gospodarczego, która od 1990 roku realizuje misję wspierania podmiotów gospodarczych, wpisujemy się w działania aktywnie wzmacniające śląski biznes.

Z całą pewnością stan epidemii COVID-19 stał się olbrzymim wyzwaniem dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Pandemia zmieniła kierunek funkcjonowania wielu firm. Jedne walczyły o przetrwanie, inne myślały o przebranżowieniu, a jeszcze inne rozwinęły skrzydła i znalazły przestrzeń do poszerzania rynków.

W obliczu niespotykanego egzaminu i kryzysowej sytuacji warto postawić na nowoczesne e-technologie – podsumowuje Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Udostępnij artykuł: