Sociomantic Labs spersonalizuje czeską i słowacką reklamę

Finanse i gospodarka

Globalny lider rynku reklamy osobistej (ang. programmatic) firma Sociomantic Labs, działająca na 60 rynkach, szykuje ekspansję na kolejne kraje. Właśnie otwiera 19. oddział, tym razem w Czechach, który będzie odpowiedzialny również za rynek słowacki. Nowym biurem pokieruje Samuel Poloha, a bezpośredni nadzór nad nim będzie sprawował Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający obszaru CEE. Jakie perspektywy stoją przed rynkiem reklamy osobistej w tym regionie Europy, który już dziś jest warty ponad 600 mln złotych?

Globalny lider rynku reklamy osobistej (ang. programmatic) firma Sociomantic Labs, działająca na 60 rynkach, szykuje ekspansję na kolejne kraje. Właśnie otwiera 19. oddział, tym razem w Czechach, który będzie odpowiedzialny również za rynek słowacki. Nowym biurem pokieruje Samuel Poloha, a bezpośredni nadzór nad nim będzie sprawował Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający obszaru CEE. Jakie perspektywy stoją przed rynkiem reklamy osobistej w tym regionie Europy, który już dziś jest warty ponad 600 mln złotych?

Europa Środkowa i Wschodnia są coraz bardziej atrakcyjne dla firm z branży reklamy internetowej. Według ostatniego badania Sociomantic Labs, tylko w tym roku aż 78 proc. polskich agencji marketingowych i domów mediowych zwiększy wydatki na reklamę w internecie. W ciągu najbliższych 3-4 lat wyprzedzi ona reklamę telewizyjną. Z prognoz PwC wynika natomiast, że wydatki będą rosły najszybciej w segmencie reklamy odsłonowej - nawet o 45 proc. rocznie. Ważne informacje przynosi również ostatnie badanie IAB, według którego wydatki na reklamę osobistą w Europie Środkowej i Wschodniej w zeszłym roku wyniosły 147 mln euro. Dla porównania w tym samym czasie, w Europie Zachodniej, firmy przeznaczyły na ten rodzaj promocji prawie 2 mld euro. - Decyzja o otwarciu biura w Czechach była podyktowana więc zarówno bardzo dobrymi perspektywami rozwoju, jak i liczną grupą zadowlonych klientów, których pozyskaliśmy w ciągu kilku ostatnich lat w tym rejonie. Nasz nowy oddział w Pradze poprowadzi Samuel Poloha, który wcześniej pracował w warszawskim biurze Sociomantic Labs i bardzo dobrze zna ten region - mówi Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający na Europę Środkową i Wschodnią. Sociomantic obsługuje już na rynku czeskim takie marki, jak Invia, Parfums.cz oraz Slevomat. Otwarcie nowej placówki łączy się z nawiązaniem strategicznego partnerstwa z agencją Red Media, liderem w zakresie reklamy rozliczanej za efekt. 

Sociomantic Labs skoncentruje się w Czechach i na Słowacji na obsłudze branży e-commerce, a także firm z branży turystycznej, bankowej oraz innych, którym zależy na skutecznym pozyskiwaniu nowych klientów.

Źródło: Sociomantic Labs

Udostępnij artykuł: