Sollers Consulting o zmianach technologicznych w sektorze finansowym

BANK 2017/01

Sektor finansowy od kilku lat mierzy się z dynamicznymi zmianami, jakie mają miejsce na całym świecie. Cyfryzacja kanałów sprzedaży, cloud computing, wielokanałowość, integracja obsługi finansowej, telematyka to tylko niektóre technologie, które znacząco zmieniają dzisiejsze funkcjonowanie firm w tym sektorze. Jednocześnie obserwujemy wzrost świadomości technologicznej klientów, penetrację urządzeń mobilnych i skłonność do korzystania z internetowych usług finansowych.

Sektor finansowy od kilku lat mierzy się z dynamicznymi zmianami, jakie mają miejsce na całym świecie. Cyfryzacja kanałów sprzedaży, cloud computing, wielokanałowość, integracja obsługi finansowej, telematyka to tylko niektóre technologie, które znacząco zmieniają dzisiejsze funkcjonowanie firm w tym sektorze. Jednocześnie obserwujemy wzrost świadomości technologicznej klientów, penetrację urządzeń mobilnych i skłonność do korzystania z internetowych usług finansowych.

Tomasz Lisiecki
IT Manager w Sollers Consulting

Tomasz Kotecki
Senior Consultant w Sollers Consulting

Zjawiska te zapoczątkowały nowe wyzwania dla sektora finansowego i dotyczą już wszystkich obszarów. Obserwujemy także intensywny rozwój firm ubezpieczeniowych, które podążają za dokonującymi się zmianami. Podobnie jak kiedyś banki, ubezpieczyciele muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, dostarczając w pełni elektroniczną obsługę swoich produktów. Sojusznikiem firm z sektora finansowego w walce o nich są oczywiście nowe technologie.

 

Cyfrowa świadomość klientów tworzy nowe wyzwania

Klienci oczekują obecnie prostych, wygodnych i szybkich rozwiązań, dlatego coraz częściej korzystają z usług online przy różnego typu transakcjach. Ponadto pokolenie, które obecnie wchodzi w dorosłość, czyli tzw. millenialsi, korzysta z usług online najczęściej przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Ich preferencje coraz częściej przekładają się na usługi finansowe. Bo jeśli opłata za rachunki – to najlepiej stałe zlecenie, jeśli płatność za produkt – to za jednym kliknięciem, jeśli pożyczka – to zaciągnięta przez internet. Ważne jest, że mogą to zrobić szybko i bez stania w kolejkach.

 

Tak jak od banków, tak i od ubezpieczycieli klienci oczekują coraz szerszej oferty i lepszej obsługi polis online. Od momentu pojawienia się na polskim rynku kanału direct minęło już dużo czasu, a ubezpieczyciele udostępniają w nim jedynie wybrane i często niezintegrowane ze sobą ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: