Sotrender w podróży po Regionach!

Raporty

Sotrender opublikował kolejne wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, a w nim wyniki działań prowadzonych przez strony na Facebooku pogrupowane w 4 kategorie główne i 40 kategorii szczegółowych. W październiku raport wzbogacony został o nową kategorię - Regiony. Wyniki poszczególnych kategorii skomentowało w tym miesiącu aż 50 ekspertów.

Sotrender opublikował kolejne wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, a w nim wyniki działań prowadzonych przez strony na Facebooku pogrupowane w 4 kategorie główne i 40 kategorii szczegółowych. W październiku raport wzbogacony został o nową kategorię - Regiony. Wyniki poszczególnych kategorii skomentowało w tym miesiącu aż 50 ekspertów.

Październikowe wydanie raportu Fanpage Trends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight przygotowywana przez Sotrender Research Team. Tym razem badawczy dział Sotrendera przyjrzał się bliżej zależności pomiędzy liczbą postów opublikowanych w danym miesiącu, a wynikiem Interactivity Index strony. Interactivity Index to zbiorczy wskaźnik podsumowujący wszystkie aktywności wykonane przez użytkowników w obrębie profilu. Okazuje się, że nie zawsze duża liczba postów przekłada się na wysokie InI, a czasem może mu wręcz zaszkodzić.

Fanpage Trends regionalnie

W raporcie Fanpage Trends znalazła się nowa kategoria poświęcona polskim regionom. W rankingach północ kraju toczy zaciętą rywalizację z południem, a strony Mazur i Bieszczad, zajmujące pierwsze dwa miejsca w rankingu, mają po 40 tys. fanów. Chociaż Mazury to Cud Natury, wciąż jednak największy fanpage regionalny, czyli Bieszczady, górują nad konkurencją w rankingu pod względem Interactivity Index.

Najwięksi jeszcze więksi

Robert Lewandowski zdobywa serca Facebookowiczów jeszcze szybciej niż bramki w kolejnych meczach. Liczba fanów jego strony przekroczyła już 2 mln, a tempo zyskiwania nowych zwolenników sugeruje, że już niebawem o swoją kondycję poważnie będą musieli martwić się Serce i Rozum, którzy królowali w rankingu nieprzerwanie od stycznia br. Jeżeli faktycznie się tak stanie, po raz pierwszy w historii raportu Fanpage Trends, największą polską stroną na Facebooku będzie fanpage poświęcony osobie. Warto jednak podkreślić, że bardzo liczne grono fanów Lewandowskiego pochodzi spoza Polski - co prawda Polacy stanowią największą grupę osób lubiących jego profil, ale jest ich “jedynie" 500 tys.

Na 10 miejsce rankingu największych polskich stron wdarł się fanpage TYLKO HITY!. Oficjalnie zweryfikowana przez Facebooka strona w ciągu ostatniego miesiąca zyskała 900 tys. fanów. Prawdopodobnie stało się tak za sprawą połączenia stron filmowych w jedną dużą stronę, a świadczy o tym fakt, że aż 850 tys. nowych fanów przybyło stronie w ciągu niecałej doby - 4 i 5 października.

Co jesienią piszczy na Facebooku?

Październik na Facebooku minął przede wszystkim pod znakiem trudnej sytuacji Makro Cash & Carry, które sprzedawało zafoliowane prosięta. Wzbudziło to zainteresowanie internautów i błyskawicznie zdominowało Facebookowe news feedy. Reakcja sklepu na zaistniałą sytuację może stanowić świetny przykład radzenia sobie z kryzysem na Facebooku, który wyjątkowo, tym razem wcale nie wybuchł w weekend, za to rozszalał się z siłą małego tajfunu. Makro Cash & Carry zareagowało szybko i z humorem, nie rezygnując przy tym z uprzejmego profesjonalizmu. W wyniku kryzysu, co prawda wycofano ze sprzedaży bulwersujące zafoliowane prosięta, ale liczba fanów sklepu wzrosła.

Zapraszamy do lektury całego październikowego wydania raportu Fanpage Trends!

Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Źródło: Sotrender

Udostępnij artykuł: