Specjalistyczne usługi doradcze: Istotne są doświadczenia użytkownika

BANK 2010/03

Z Pawłem Biardą, partnerem w firmie Carrywater Consulting, rozmawia Janina Edytorowicz

Czym jest user experience?

User experience to określenie, które wywodzi się z informatyki. W dosłownym tłumaczeniu ten zwrot oznacza „doświadczenia użytkownika”. Ale możemy wykorzystywać go w kontekście „użyteczności” dla użytkownika.

A na czym to polega?

– Główną zasadą user experience jest, aby nie kazać użytkownikowi nic robić na siłę. Wytłumaczę to panu na przykładzie reklamy jednego z banków, którą ostatnio widziałem. W spocie reklamowym wnuczek przekonuje babcię do konta internetowego, tłumaczy coś o klikaniu, bezpłatnych przelewach itp. A babcia kwituje jego starania stwierdzeniem – a mnie listonosz przynosi pieniądze za darmo.

I ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: