Stanowisko partnerów społecznych w RDS: brak wolnych mediów osłabi dialog społeczny

Prawo i regulacje

Partnerzy społeczni w Radzie Dialogu Społecznego popierają protest prywatnych mediów przeciwko zapowiadanemu przez rząd wprowadzeniu podatku od reklam.

RDS, partnerzy społeczni, logo
Źródło: Konfederacja Lewiatan

Partnerzy społeczni w Radzie Dialogu Społecznego popierają protest prywatnych mediów przeciwko zapowiadanemu przez rząd wprowadzeniu podatku od reklam.

Nowy podatek osłabi prywatne media w Polsce, może nawet zagrozi ich istnieniu, uderzy w najważniejsze źródło ich przychodu, czyli reklamę, ograniczy rozwój branży oraz pogorszy jej konkurencyjność.

Czytaj także: Media bez wyboru: wspólny protest przeciwko wprowadzeniu podatku od reklam

Bez silnych, pluralistycznych mediów trudno sobie wyobrazić konstruktywny i efektywny dialog społeczny na temat kierunków rozwojowych państwa oraz kształtowania warunków pracy i prowadzenia biznesu.

Bez różnorodnych i niezależnych od władzy mediów trudno będzie prowadzić debatę publiczną opartą na faktach i różnorodnych argumentach.

Czytaj także: Rada Przedsiębiorczości: opodatkowanie przychodów z reklam to zatrzymanie koła zamachowego gospodarki

Osłabienie mediów będzie zabójcze dla gospodarki, demokracji, wolności słowa, a także skutecznego dialogu społecznego. Stracą na tym wszyscy odbiorcy mediów w Polsce.

Dlatego związkowcy i pracodawcy wspierają wolne media i wzywają rząd do wycofania się z pomysłu ich opodatkowania. 

Pod stanowiskiem podpisali się:

BCC,

Konfederacja Lewiatan,

Federacja Przedsiębiorców Polskich,

ZPP,

OPZZ,

Pracodawcy RP,

Związek Rzemiosła Polskiego,

Forum Związków Zawodowych.

Udostępnij artykuł: