Prezentacja: Analiza danych w marketingu i badaniach rynku

BANK 2010/11

Efektywność działań marketingowych można zwielokrotnić, interpretując zachowania klientów przy użyciu nowoczesnych rozwiązań informatycznych.

Anna Biedrzycka

Należą do nich systemy analityczne Statistica firmy StatSoft. Za pomocą dedykowanych aplikacji StatSoft Polska dostarcza wiedzę na temat klientów m.in. dla koncernów naftowych w celu zmaksymalizowania korzyści płynących z programów lojalnościowych (PKN Orlen SA, BP Polska sp. z o.o.), firm telekomunikacyjnych (zwiększenie retencji klientów – Netia SA), wydawnictw prasowych i książkowych (monitoring jakościowy – Grupa Wydawnicza Infor SA, Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z o.o.), a także firm ubezpieczeniowych i banków. Każdorazowo chodziło o to, by z ogromnej liczby informacji o klientach zgromadzonych przez te firmy wydobyć dane, które pozwolą poznać preferencje zakupowe klientów i przewidzieć ich prawdopodobne zachowania, a następnie zbudować z nimi trwałe, indywidualne relacje, maksymalizując płynące z tego korzyści.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: