Strefa VIP: Gadżet godny lidera

BANK 2010/12

Rola prezentów biznesowych stale i szybko rośnie. Upominki stały się nieocenionym narzędziem wzmacniającym i utrwalającym efekty innych działań. Przede wszystkim zaś narzędziem budowania długofalowych relacji z klientami w coraz bardziej wirtualnym świecie.

Rola prezentów biznesowych stale i szybko rośnie. Upominki stały się nieocenionym narzędziem wzmacniającym i utrwalającym efekty innych działań. Przede wszystkim zaś narzędziem budowania długofalowych relacji z klientami w coraz bardziej wirtualnym świecie.

Jerzy Ciechowicz

Gdyby uwierzyć sklepom internetowym i firmom wyspecjalizowanym w dostarczaniu upominków biznesowych dla VIP-ów, to obraz naszych menedżerów wyglądałby dość szaro i ponuro. Przytłaczająca większość oferowanych przez nie upominków to zestawy do pisania, i to zazwyczaj dość miernej jakości, oraz galanteria skórzana z tzw. średniej półki. Miejmy nadzieję, że to jedynie wyimek oferty. Czy bowiem ktoś na poważnie myśli o piórze wiecznym za 17 zł jako upominku dla prezesa firmy? Albo czy wręczy mu plastikową teczkę LEITZ za 100 zł, czy raczej skórzaną Wittchen za 2000-3000 zł? Zanim udzielimy kilku rad na ten temat, najpierw odrobina teorii.

Typologia prezentów

Dla swojego własnego systemu porządkowania otaczającej nas rzeczywistości stosuję następującą typologię gadżetów i prezentów dla VIP:

  • „Durnostojki” – globusy, szklane figury, kryształy itp. Jeżeli jeszcze umieścimy na takim czymś logo naszej firmy lub organizacji, to śmiało możemy dane teleadresowe obdarowanego usunąć z naszego telefonu, książki kontaktów Outlooka oraz firmowego systemu CRM. Już nie zadzwoni.
  • Luksusowa galanteria skórzana (portfele, breloczki, tzw. wizytowniki, futerały na telefony komórkowe i na 100 innych drobiazgów). Jeżeli wybierzemy coś najwyższej jakości i z logo szanowanego producenta, to tę – ale najwyżej jeszcze jedną – okazję mamy załatwioną. Ale jak przedłużymy tę monotonną serię, to możemy powtórzyć czynności, które zalecam po wręczeniu czegoś z kategorii nr 1.
  • „Gadżety nowej ery” – wskaźniki laserowe, pamięci USB (tzw. pendrive), lampki do laptopa zasilane przez złącze USB, piloty do notebooka itp. Stanowczo ich nie polecam. Obdarowany odda je do zabawy dzieciom sąsiadów lub wyrzuci.
  • Prezenty niebezpieczne i kłopotliwe (atrakcyjne sadzonki roślin, np. konopie indyjskie, olbrzymie kryształowe wazony, zegary kominkowe, wielkoformatowe dzieła sztuki anonimowych „twórców”,egzotyczna broń dzikich plemion, kije do gry w golfa, wielkie i niezwykle ciężkie albumy wydane w egzotycznych językach, żywe lub prawie żywe zwierzęta, wypchane krokodyle itp.). Kategoria nie wymaga żadnych komentarzy. Czasami jest nazywana „samobójczą”.
  • Prezenty osobiste (bielizna, skarpetki, chusteczki, krawaty, perfumy, dezodoranty). Absolutnie nie do zaakceptowania w biznesie. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: