Strefa Vip: Nieustraszony pogromca innowacji – wyprawa 4

BANK 2014/02

Streszczenie dla nowego czytelnika Tytuł dla wszystkich odcinków dokumentujących wyprawy autora, jest ten sam, a skojarzenie z wybitnym filmem1 Romana Polańskiego jest jak najbardziej zasadne. Wprawdzie obiecałem Wydawcy i Naczelnemu MF BANK, że nie będę posługiwać się osikowym kołkiem i czosnkiem, ale chciałbym w swoich poszukiwaniach wykazać się nie mniejszym zapałem i wiarą w sukces, jaką przejawiali bohaterowie Nieustraszonych pogromców wampirów. W każdym odcinku moje poszukiwania mają następujące cele: dopaść innowacyjne rozwiązanie w momencie, kiedy przynosi już finansowe rezultaty oraz dumę jego autorom i rozgromić mity, które krążą wokół innowacyjnych zjawisk

Streszczenie dla nowego czytelnika Tytuł dla wszystkich odcinków dokumentujących wyprawy autora, jest ten sam, a skojarzenie z wybitnym filmem1 Romana Polańskiego jest jak najbardziej zasadne. Wprawdzie obiecałem Wydawcy i Naczelnemu MF BANK, że nie będę posługiwać się osikowym kołkiem i czosnkiem, ale chciałbym w swoich poszukiwaniach wykazać się nie mniejszym zapałem i wiarą w sukces, jaką przejawiali bohaterowie Nieustraszonych pogromców wampirów. W każdym odcinku moje poszukiwania mają następujące cele: dopaść innowacyjne rozwiązanie w momencie, kiedy przynosi już finansowe rezultaty oraz dumę jego autorom i rozgromić mity, które krążą wokół innowacyjnych zjawisk

Po każdej wyprawie zdobyte informacje o okolicznościach „narodzin” innowacji przedstawiam w trzech ramkach:

Źródła wiedzy i postaw. W niej przedstawiam zwięźle to, co ukształtowało głównego bohatera. Jakie etapy wychowania, socjalizacji i poziomy edukacji były krytyczne dla jego innowacyjnego potencjału.

Osobiste doświadczenia. Tu pojawi się diagnoza kluczowych dla powstałej innowacji inspiracji oraz wpływów. Dla jednych będą to zagraniczne studia, dla innych spotkanie kogoś na górskiej ścieżce lub przypadkowo znaleziona książka w szufladzie hotelowego stolika

Iskra zapalająca lont. W tym miejscu staram się ukazać to, co spowodowało, że w pewnym momencie lont zapłoną i nie można już było tego zatrzymać, a wszystko potem było już zupełnie inne…

Kolejna wyprawa – Nozbe

Tym razem na poszukiwania udałem się aż do Alicante. To historyczne, portowe miasto znajduje się w południowo-wschodniej Hiszpanii. Alicante po arabsku to źródło światła, co jest pozostałością po Maurach, którzy władali tym miastem przez 532 lata (718-1250).

Źródła wiedzy i postaw

W dzieciństwie Michał Śliwiński lubił składać z klocków Lego, statki pirackie. Może dlatego, że urodził się w Gdyni? Jego córeczki bawią się lalkami, ale… domki dla nich konstruują z klocków Duplo. Być może to bez znaczenia dla tej historii. Praktycznie wszystkie dzieci bawią się klockami. Są one istotnym elementem kształtowania zręczności i wyobraźni. Coś mi jednak podpowiada, że podsumowując wszystkie podróże, uda mi się wyodrębnić jakiś związek innowacyjności z dziecięcymi zabawami…

Nasz bohater w szkole podstawowej i średniej był, jak sam to określił dobry ze wszystkiego, ale z niczego wybitny. W klasie o profilu matematyczno-fizycznym oznaczało to jednak wszechstronność. Nie bez znaczenia dla dalszych jego losów okazała się dobra znajomość języka angielskiego.

Pracę magisterską napisał aż u trzech promotorów, ponieważ studiując zarządzanie na Uniwersytecie Gdańskim, równolegle uczestniczył w programie Erazmus. Praca pt. Extremely Virtual Enterprises powstała w trzech miejscach: w Uniwersytecie Gdańskim – pod kierunkiem Elżbiety Adamowicz, w Fachhochschule Stralsund – pod kierunkiem Michaela Klotza, w Universidad Politécnica de Valencia – pod kierunkiem Igniacio Gil Pechuána. Praca magisterska Michała bazowała na analizie przypadku firmy Implix, założonej w 1998 r. w Gdańsku przez Szymona Grabowskiego. To nie tylko doskonały case study2. To także wzór do naśladowania. Wirtualne przedsiębiorstwo i telepraca to nie tylko temat pracy. To dla Michała filozofia życia: Tak właśnie chciałem zawsze żyć i pracować – to myśl, jaka mu przyszła do głowy po obronie pracy magisterskiej.

Podróż odbyłem za pomocą iPada i aplikacji FaceTime, ponieważ mój rozmó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: