Strefa VIP: Samochody będą palić tyle samo?

BANK 2018/10

Producenci samochodów, chcąc uzyskać lepsze wyniki w testach, przystosowywać będą do niego samochody, tym samym obniżając też spalanie na drodze – powiedział Michał Starzyński, główny ekspert ds. kart paliwowych w Bibby Financial Services Sp. z o.o., w rozmowie z Piotrem Zajdlem.

Czym jest WLTP (World Harmonized Light Wehicle Test Procedure)?

– Jest to test, a właściwie zestaw kilku testów laboratoryjnych, których zadaniem jest określenie spalania samochodu w warunkach zbliżonych do tych panujących na drodze. Zastępuje on działający od kilkunastu lat test NEDC (New European Driving Cycle), który okazał się niedoskonały. Procedury, zgodnie z którymi był przeprowadzany, nie odzwierciedlały rzeczywistych warunków drogowych. Ponadto producenci zaczęli przygotowywać oprogramowanie sterujące silnikiem, co przyczyniło się do tego, że samochody biorące udział w teście osiągały bardzo niskie spalanie. Różnica między wynikami testu a tym, ile auto realnie spalało na drodze, dochodziła do ponad 40%.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: