Strefa VIP: Say it with Mr Zloty- marzec 2009

BANK 2009/03

READ AND LEARN This month we’ll have a look at the problem of stress, especially work-related stress, and how to cope with it. According to research, the percentage of Poles who are stressed at work is high, and it’s only getting higher. Studies have found the number of those who are “extremely stressed at work" range between 29% to 40%. And over half of respondents are so stressed at work that they feel close to or consumed by burnout much of the time.

READ AND LEARN This month we’ll have a look at the problem of stress, especially work-related stress, and how to cope with it. According to research, the percentage of Poles who are stressed at work is high, and it’s only getting higher. Studies have found the number of those who are “extremely stressed at work" range between 29% to 40%. And over half of respondents are so stressed at work that they feel close to or consumed by burnout much of the time.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł:

Strefa VIP: Say it with Mr Zloty

BANK 2009/01

Wydanie archiwalne dostępne jedynie w wersji podglądu pliku PDF.

Wydanie archiwalne dostępne jedynie w wersji podglądu pliku PDF.

 

READ AND LEARN

Read the article about e-commerce and match the headlines with paragraphs.

1. ______________________________________

E-commerce (electronic commerce or EC) is the buying and selling of goods and services on the Internet, especially the World Wide Web. In practice, this term and a newer term, e-business, are often used interchangeably. For online retail selling, the term etailing is sometimes used.

HAVE FUN WITH MR ZLOTY

Overheard in a computer shop:

Customer: „I’d like a mouse mat, please.”

Salesperson: „Certainly sir, we’ve got a large variety.”

Customer: „But will they be compatible with my computer? „

The most important thing in the programming language is the name. A language will not succeed without a good name.

I have recently invented a very good name and now I am looking for a suitable language.

2._______________________________________

As a place for direct retail shopping, with its 24-hour availability, a global reach, the ability to interact and provide custom information and ordering, and multimedia prospects, the Web is rapidly becoming a multibillion dollar source of revenue for the world’s businesses. A number of businesses already report considerable success. As early as the middle of 1997, Dell Computers reported orders of a million dollars a day. By early 1999, projected e-commerce revenues for business were in the billions of dollars and the stocks of companies deemed most adept at e-commerce were skyrocketing. Although many socalled dotcom retailers disappeared in the economic shakeout of 2000, Web retailing at sites such as Amazon. com, CDNow.com, and CompudataOnline.com continues to grow.

3. ______________________________________

In early 1999, it was widely recognized that because of the interactive nature of the Internet, companies could gather data about prospects andcustomers in unprecedented amounts -through site registration, questionnaires, and as part of taking orders. The issue of whether data was being collected with the knowledge and permission of market subjects had been raised. (...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: