Studenckie Forum Business Centre Club

Finanse osobiste

Wywiad z Beatą Dzidzińską – Prezes Studenckiego Forum Business Centre Club

Wywiad z Beatą Dzidzińską – Prezes Studenckiego Forum Business Centre Club

Warto promować informacje o start-upach #BeataDzidzińska

Czym zajmuje się Studenckie Forum Business Center Club jako organizacja? Jakie projekty realizują Państwo w ramach działalności? Fundacja Studenckie Forum Business Centre Club, w kilku słowach, zajmuje się szerzeniem postaw przedsiębiorczych wśród młodych i właśnie to jest naszą misją. Bardziej dokładnie inspirujemy, edukujemy oraz motywujemy młodych ludzi pokazując, że aktywność, odwaga i własna inicjatywa są drogą do osiągnięcia sukcesu.W ramach działalności fundacji realizujemy kilka projektów ogólnopolskich, są również projekty regionalne. Naszymi sztandarowymi projektami ogólnopolskimi są Festiwal BOSS, Przedsiębiorcza Kobieta, Inteligencja Finansowa, Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, Biznes Junior, #e-biznes festiwal oraz Gala Młodych Liderów.Natomiast regionalne projekty to Art Business Festiwal w Krakowie, Dzień sukcesu we Wrocławiu, Antracyty Biznesu w Katowicach oraz Young Business Festiwal w Trójmieście.Już niedługo ruszą edycje.

Czy młodzi Polacy są przedsiębiorczy?Bardzo często słyszymy, że studenci w Polsce tworzą nowe projekty, które przekształcają się w biznesy. Nawet z samego środowiska Studenckiego Forum Business Centre Club wywodzą się Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości oraz Business Linki, w których głównie rozwijają się start-upy młodych ludzi, dlatego śmiało mogę powiedzieć, że młodzi Polacy są przedsiębiorczy. Wielu członków po ukończeniu działalności w naszej organizacji zakłada własne firmy. Warto tutaj wspomnieć o Fundacji Polska Innowacyjna, która dąży do tego, aby Polska stała się jednym ze światowych centrów innowacji i biznesu. Uważam, że CEO tej fundacji - Sławomir Olejnik - realizując swój pomysł, odważnie pokazuje, że młody Polak potrafi i sam mocno wierzy, że młodzi osiągną ten cel w przyszłości i Polska stanie się potężnym centrum nauki, innowacji i przedsiębiorczości.  Jak zachęcić młodych do zakładania biznesów, prowadzenia działalności gospodarczej? Przede wszystkim warto promować informacje o start-upach. Jest wiele ogólnodostępnych konferencji promujących tworzenie nowych projektów, realizowanie własnych pomysłów, które następnie mają szansę na przerodzenie się w prawdziwy biznes. Dodatkowo wiele fundacji, czy stowarzyszeń oferuje wsparcie merytoryczne projektu, wsparcie IT, doradztwo marketingowe, księgowe, czy pomoc w uzyskaniu dofinansowania. Niektóre urzędy pracy prowadzą szkolenia, które odpowiadają na często zadawane pytanie - jak założyć własną działalność gospodarczą, jednak warto, żeby te działania były bardziej zintensyfikowane.

Jak można promować edukację finansową wśród młodych?Myślę, że najlepszym przykładem jest nasza działalność - to właśnie przez uczestnictwo w wydarzeniach, które organizujemy, a także poprzez członkostwo w SF BCC i realizację projektów od podstaw, można uczyć się tworzenia konferencji i szkoleń i tym samym promować edukację finansową. W social media młodzi mogą dotrzeć do profesjonalnych kanałów, które prowadzą eksperci ze świata finansów, poprzez lajkowanie i udostępnianie materiałów każdy z nas może przyczynić się do szerzenia wiedzy dotyczącej finansów, czy szeroko pojętej przedsiębiorczości.Wywiad jest częścią cyklu projektu „Młodzi w biznesie i finansach” – rozmów z przedstawicielami organizacji oraz instytucji wspierających przedsiębiorczość oraz edukację finansową wśród młodych ludzi.Beata Dzidzińska - pierwsza kobieta Prezes w Fundacji SF BCC. Studentka drugiego stopnia finansów i rachunkowości na wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od obsługi klienta, sprzedaży oraz księgowości wewnętrznej i świadczenia usług rachunkowych.

Magdalena Bryś

Udostępnij artykuł: