Sukces bezgotówkowych narzędzi do kwestowania

Z rynku

W trakcie 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nowością były przygotowane przez WOŚP i Mastercard dla wolontariuszy Orkiestry, dostępne dzięki portalowi iWolontariusz - eSkarbonki.

Zaangażowanie Polaków wokół Finału #WOŚP jest imponujące #MastercardEurope

Każdy z nich mógł wygenerować i udostępnić znajomym swój unikalny link, za pomocą którego wpłacano darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. Swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy. Dodatkowo darczyńcy mogli skorzystać z „głównej” eSkarbonki. Suma wszystkich wpłat za pomocą eSkarbonki online wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. Na to samo konto trafiały datki od odwiedzających strefę Mastercard w miasteczku WOŚP w Warszawie, przekazywane za pomocą interaktywnego terminala zbliżeniowego. Dzięki tym wpłatom na konto Orkiestry trafiło ponad 9 tys. zł. Łącznie, dzięki eSkarbonkom i wpłatom w strefie Mastercard, darczyńcy przekazali na szczytny cel Orkiestry aż 175 089 złotych.

Z kolei już po raz piąty organizowana była akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie użytkownicy opublikowali 32 851 unikalnych postów, pobijając zeszłoroczny wynik o prawie 2 tysiące. Hashtag przez większość dnia był najpopularniejszy na polskim Twitterze, a także pojawił się też wśród trendów światowych. W efekcie wyjątkowej mobilizacji twitterowiczów, ostateczna kwota zebrana w niedzielę do północy wyniosła 164 255 zł, czyli o prawie 10 000 zł więcej niż w zeszłym roku.

– Zaangażowanie Polaków wokół Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest imponujące i co roku przekracza nasze oczekiwania. Od lat staramy się jak najbardziej ułatwiać darczyńcom pomaganie i cieszymy się, że Mastercard jest częścią tego wspaniałego wydarzenia. Entuzjazm, z jakim Polacy przyjęli eSkarbonki pokazuje, że warto tworzyć kolejne, bezgotówkowe narzędzia do kwestowania, ponieważ im więcej jest sposobów na wsparcie WOŚP, tym większe szanse na zaangażowanie się darczyńców. Cieszymy się, że kolejny raz nasza akcja na Twitterze spotkała się z takim odzewem. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wykazali się dobrym sercem, wspierając w tym roku WOŚP – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Piotr Zajdel

 

Udostępnij artykuł: