Sukces SGB ID: usługi publiczne dostępne dla klientów banków spółdzielczych bez wychodzenia z domu

Bankowość spółdzielcza

Ponad 30 tysięcy klientów banków spółdzielczych SGB korzysta co miesiąc z usługi SGB ID. Ponad 98% przypadków użycia to obszar publiczny – klienci najchętniej korzystają z logowania do Profilu Zaufanego, PUE ZUS, ePUAP. Wśród serwisów w obszarze komercyjnym popularne są usługi oferowane przez Lotto, PZU i PGNiG. W statystykach systemu zanotowano ponad 1,2 mln wywołań SGB ID, poinformował SGB-Bank.

SGB ID, kobieta przy laptopie
Źródło: SGB-Bank SA

Ponad 30 tysięcy klientów banków spółdzielczych SGB korzysta co miesiąc z usługi SGB ID. Ponad 98% przypadków użycia to obszar publiczny – klienci najchętniej korzystają z logowania do Profilu Zaufanego, PUE ZUS, ePUAP. Wśród serwisów w obszarze komercyjnym popularne są usługi oferowane przez Lotto, PZU i PGNiG. W statystykach systemu zanotowano ponad 1,2 mln wywołań SGB ID, poinformował SGB-Bank.

SGB-Bank udostępnił usługę SGB ID bankom i klientom bankowości spółdzielczej 1 lipca 2020 roku. Od tej pory wdrożyły ją prawie wszystkie banki spółdzielcze SGB.

Co ważne, również w aplikacji SGB Mobile dostępny jest moduł ułatwiający klientom dostęp do rejestracji na szczepienia przeciw COVID-19

Z usługi skorzystało już ponad 120 tysięcy osób. Liczba logowań do systemu rośnie z każdym miesiącem, co jest dowodem na życzliwe przyjęcie usługi, która pozwala klientom potwierdzać swoją tożsamość online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego za pomocą danych z bankowości internetowej.

Czytaj także: Autopay dla klientów banków spółdzielczych SGB

Klienci zaakceptowali SGB ID

– Wyniki, jakie osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wskazują jak istotne są dla naszych klientów usługi dostępne online. Potwierdza to zarówno liczba osób na co dzień korzystających z SGB ID, jak i liczba potwierdzeń tożsamości, jaką zrealizowali klienci Zrzeszenia – mówi Bartosz Mantaj, odpowiadający za ten projekt w SGB-Banku.

Z usługi skorzystało już ponad 120 tysięcy osób. Liczba logowań do systemu rośnie z każdym miesiącem

– Utwierdza nas to w przekonaniu, że obraliśmy prawidłowy kierunek rozwoju, oferując bankom spółdzielczym SGB i ich klientom najnowsze rozwiązania internetowe i mobilne. Co ważne, również w naszej aplikacji SGB Mobile dostępny jest moduł ułatwiający klientom dostęp do rejestracji na szczepienia przeciw COVID-19 – dodaje ekspert.

Czytaj także: Specjalna nowa karta płatnicza SGB dla młodzieży

Co umożliwia SGB ID?

Korzystając z SGB ID przy pomocy Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego klienci SGB mogą m.in. podpisywać dokumenty w urzędach, np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub paszportu, uzyskać potwierdzenie szczepienia, założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań. Korzystanie z Profilu Zaufanego, pozwala na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej.

SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami

Dodatkowo, dzięki SGB ID można potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych.

Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami. Tym samym, dzięki SGB ID, większość usług publicznych stała się bliższa klientom lokalnych banków spółdzielczych i nie wymaga od nich wychodzenia z domu.

Więcej informacji na www.sgb.pl/sgbid

Źródło: SGB-Bank SA
Udostępnij artykuł: