SumUp, w ramach programu Polska Bezgotówkowa, wsparł już 3,5 tys. przedsiębiorców

Z rynku

SumUp w kawiarni
SumUp w kawiarni Źródło: SumUp

SumUp ponad rok temu dołączył do Programu Polska Bezgotówkowa. Dziś w ramach inicjatywy firma wspiera ponad 3,5 tys. handlowców, zapewniając im bezpłatny terminal oraz brak prowizji na początkowym etapie współpracy.

#SumUp ponad rok temu dołączył do Programu #PolskaBezgotówkowa. Dziś w ramach inicjatywy firma wspiera ponad 3,5 tys. handlowców @bezgotowkowa

SumUp to wiodący FinTech, działający na 31 światowych rynkach z ponad milionem użytkowników. Klienci cenią sobie rozwiązania firmy przede wszystkim za możliwość przeprowadzenia transakcji bezgotówkowych w dowolnym miejscu i czasie, bez abonamentu miesięcznego co odróżnia SumUp od tradycyjnych dostawców. Dzięki mobilnym terminalom, SumUp pozwala swoim użytkownikom na sfinalizowanie procesu zakupu/sprzedaży niezależnie od lokalizacji, swoim zasięgiem obejmując większość krajów Unii Europejskiej, w których prowadzi działalność. To rozwiązanie wygodne przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy nie mają stałego miejsca świadczenia swych usług, np. taksówkarzy, właścicieli food – trucków czy uczestników targów, chociaż z oferty firmy korzystają także salony kosmetyczne, kawiarnie, hotelarze i inni, drobni przedsiębiorcy.

Czytaj także: Promocja i marketing wspierają program Fundacji Polska Bezgotówkowa >>>

Misja SumUp

– Misja firmy od zawsze zakładała pomoc mniejszym przedsiębiorcom, którzy dzięki SumUp mogą z powodzeniem udostępniać swoim Klientom usługi zarezerwowane dotąd wyłącznie dla dużych firm. Jedną z nich jest niewątpliwie możliwość płacenia kartą, z której korzysta już większość Polaków. Jak podaje NBP, tylko w trzecim kwartale 2018 roku przy użyciu kart płatniczych zostało zrealizowanych 1,408 mld transakcji. Cieszy nas, że część z nich może odbywać się dzięki SumUp. W ramach programu Polska Bezgotówkowa, mogliśmy wesprzeć już ponad 3,5 tys. polskich przedsiębiorców, dostarczając im bezpłatnie nasze czytniki oraz zapewniając 0% prowizji od przeprowadzonych transakcji przez pierwszy rok współpracy. Co więcej, jesteśmy także jedyną firmą specjalizującą się w rozwiązaniach mPOS, która w ramach programu oferuje takie korzyści – komentuje Jakub Kepczyński, Head of POS Solutions w SumUp.

– Jako właścicielka autorskiej marki odzieżowej regularnie biorę udział w targach, podczas których klienci dość często dokonują zakupów. Zależało mi na tym, aby udostępnić im wygodną formę płatności. O udziale SumUp w programie Polska Bezgotówkowa przeczytałam w internecie. Przekonała mnie atrakcyjna oferta dostępu do terminala oraz brak prowizji przez pierwszy rok działalności. Są to bardzo istotne kwestie, szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy, który musi minimalizować koszty. Obecnie 75% moich wszystkich transakcji sprzedaży podczas targów odbywa się w formie bezgotówkowej. Bez SumUp nie byłoby to po prostu możliwe – komentuje Agata Kilińska, właścicielka sklepu online forestpeople.pl.

Dwa mobilne urządzenia

SumUp do programu Polska Bezgotówkowa przystąpił w 2018 roku. W tym czasie firma zdążyła dodać do oferty nowoczesny czytnik – SumUp 3G, który do funkcjonowania nie potrzebuje połączenia ze smartfonem czy tabletem.

– Główna różnica pomiędzy SumUp Air i SumUp 3G polega na sposobie łączenia się z siecią. SumUp Air to urządzenie, które przez Bluetooth łączy się ze smartfonem lub tabletem i współpracuje z aplikacją mobilną SumUp. Terminal 3G natomiast łączy się bezpośrednio z dostępną siecią 3G za pośrednictwem zintegrowanej karty SIM z darmowymi danymi i jest samodzielnym urządzeniem, które nie wymaga telefonu, tabletu ani aplikacji – tłumaczy Tomasz Tomczuk, Business Development Manager wSumUp.

Dalsze plany w Polsce?

Dalsze działania SumUp na polskim rynku zakładają kolejne współprace z przedsiębiorcami, którzy myślą o rozpoczęciu transakcji bez obiegu gotówki. Program będzie funkcjonował do końca grudnia 2021 roku i w jego ramach planowane jest wydanie 1,5 miliona terminali.

Co więcej, w lutym SumUp przejął Shoplo – polską wielokanałową platformę e-commerce.

– Obecnie planujemy dalszą, intensywną współpracę z partnerami w handlu detalicznym – Selgrosem, Makro czy Orange, a to jeszcze nie koniec naszych działań w Polsce. Już w najbliższym czasie nasze terminale będą dostępne na sklepowych półkach w kolejnych sieciach. Wszystko po to, aby ułatwić dostęp do naszych produktów wszystkim zainteresowanym nimi sprzedawcom – podsumowuje Tomasz Tomczuk.

Źródło: SumUp
Udostępnij artykuł: