Świąteczne Problemy Zakupowe

Raporty

Fot. Pixabay.com

Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7% Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Aż 49% z kolei odkłada tę sprawę na ostatnią chwilę – wynika z badania pracowni badawczej Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie firmy płatniczej PayPal.

Badanie PayPal “Świąteczne Problemy Zakupowe” objęło ponad 10 000 respondentów na reprezentatywnej grupie z 10 krajów Europy. Przekrojowa analiza pozwoliła poznać zwyczaje i preferencje przy świątecznych zakupach dominujące w dziesięciu państwach naszego kontynentu. Jak się okazało, jednym z problemów Polaków jest planowanie zakupów z wyprzedzeniem.

Wszystko na ostatnią chwilę

Tylko 7% respondentów z Polski deklaruje kupowanie prezentów na święta z wyprzedzeniem, na przykład w ostatnich tygodniach listopada, podczas „Black Friday” lub „Cyber Monday”. Reszta, bo aż 49%, odkłada temat na ostatnią chwilę. Jak wskazuje badanie, 88% Polaków narzeka na świąteczne zakupy. Wśród przyczyn wymieniają: zatłoczone ulice oraz sklepy (61%), nieprzyjemne zachowania innych klientów (54%), a także brak czasu na polowanie na prezenty (46%).

Zakupy online rozwiązaniem dla nas

Tymczasem, aż 67% ankietowanych sądzi, że zakupy online mogą być lekarstwem na problemy związane z wyprawami do sklepów stacjonarnych. Respondenci podkreślają liczne zalety internetowych zakupów. Najwięcej z nich wskazuje na uniknięcie tłoku w sklepie (83%). Polacy doceniają także oszczędność czasu (81%) związaną przede wszystkim z szybkością uiszczenia opłaty za zakupy. W przypadku funkcji checkout oferowanej przez PayPal całość ogranicza się do kilku kliknięć, bez konieczności rejestracji, na co zwraca uwagę 68% badanych. W kraju nad Wisłą, wobec rosnącej popularności zagranicznych platform sprzedaży, istotna jest również możliwość zakupu produktów zza granicy z zachowaniem najlepszej ceny (78%). Jednak nie są to jedyne aspekty zakupów online, na które zwracali uwagę respondenci.

Zwrot pieniędzy bez problemów

Polacy przyznają, że w przypadku zakupów w sieci istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów. W przypadku nietrafionego prezentu, aż 67% respondentów docenia możliwość oddania go do sklepu, zaś 74% zwraca uwagę na otrzymanie zwrotu kosztów przesyłki. W przypadku, gdyby paczka nie dotarła do celu lub została po drodze uszkodzona, 77% ankietowanych chciałoby mieć pewność, że otrzymają zwrot pieniędzy bez problemu.

PayPal

 

Udostępnij artykuł: