Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2020 odbywa się pod hasłem: Nowa Normalność, 16‒22 listopada
Edukacja
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany od 2008 roku, obecnie w 170 krajach ‒ czytamy w informacji przesłanej przez Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacji przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany od 2008 roku, obecnie w 170 krajach ‒ czytamy w informacji przesłanej przez Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacji przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Każdego roku w listopadzie organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i kampanie promocyjne z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.
Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana ‒ Carl Schramm i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark.
Ogólnopolskim koordynatorem ŚTP w Polsce jest Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Agenda wydarzeń ŚTP na UE w Krakowie
Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacji przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie zaplanowało wiele spotkań i dyskusji:
16.11.2020
16:10 - 16:55 Monika Czaplicka – autorka wielu książek i kursów z zakresu marketingu
Temat prelekcji: „Dlaczego pewnie nie osiągniesz sukcesu w social mediach?”
17:05 - 17:50 Elżbieta Jachymczak - Redaktor naczelnaBusiness Intelligence
Temat prelekcji: „Dlaczego warto budować markę osobistą wykorzystując do tego media?”
18:00 - 18:45 Joanna Kropisz-Reguła - ekspert ds. marketingu
Temat prelekcji: Fanpage firmowy na Facebooku – jak wykorzystać potencjał Facebooka do kreowania swojej marki online?
19:00 - 20:00 Tad Witkowicz – miliarder, jedyny Polak, który wprowadził dwie firmy na amerykańską giełdę.
Temat prelekcji: "Jak założyć start-up." Czyli jak ja bym to zrobił, gdybym zaczynał swoją karierę.
20:00 - 20:10 Podziękowanie prelegentom i uczestnikom, zakończenie dnia.
17.11.2020
17:05 - 17:50 Radosław Żydok - Dyrektor Departamentu Analiz Regulacyjnych i Strategicznych w KGHM
Temat prelekcji: „Analiza trendów regulacyjnych”
18:00 - 18:45 dr Marcin Mazurek - Główny Ekonomista mBanku
Temat prelekcji: „Prognoza dla polskiej gospodarki na najbliższe lata”
18:55 - 19:40 Waldemar Zbytek – Wiceprezes Zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Temat prelekcji: „Przedsiębiorczość przyszłości – doświadczenia przeszłości; czy epidemia nas czego nauczy..."
19:40 - 19:50 Podziękowanie prelegentom i uczestnikom, zakończenie dnia.
18.11.2020
14:50 - 16:00 - Debata pt.: “Eksport polskich przedsiębiorców na rynki zagraniczne”
Moderator - dr Marcin J. Piątkowski
Wojciech Łopatkiewicz - Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Madrycie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Marcin Warchoł - Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Pradze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Karol Kubica - Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Kijowie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Łukasz Chrabański - Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Frankfurcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
16:10 - 16:55 - Przemysław Pączek - CEO Nevomo
Temat prelekcji: Magrail, czyli jak będzie wyglądał transport przyszłości
17:10 - 18:30 - Debata pt.: "Rozwój polskiej gospodarki w dobie globalnej pandemii - szanse i zagrożenia”
Moderator – dr Małgorzata Kosała
Andrzej Kubisiak – Zastępca Dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego
Mateusz Benedyk – Dyrektor generalny Instytutu Misesa
Aleksander Łaszek – Wiceprezes Forum Obywatelskiego Rozwoju
18:40 – 19:25 – Paulina Zadura - Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w PARP
Temat prelekcji: „Postawy i motywacje przedsiębiorcze oraz status społeczny przedsiębiorcy w Polsce”
19:35 - 20:15 Piotr Wołejko - Ekspert Pracodawców RP
Temat prelekcji: ,,Wpływ legislacji na prowadzenie działalności gospodarczej”
20:15 - 20:25 Podziękowanie prelegentom i uczestnikom, zakończenie dnia.
19.11.2020
15:15 - 16:00 Karolina Kumor – Social Media Manager w More Bananas
Temat prelekcji: „Jak i dlaczego, czy nadal robić influencer marketing?”
16:10 - 16:55 Marcin Rudzik – CEO Brand Active
Temat prelekcji: „Co decyduje o sukcesie w e-commerce?”
17:05 - 17:50 Alina Sztoch - Dyrektor Marketingu w Kubota
Temat prelekcji: “Jak Kubota, polska marka produkująca kultowe klapki, poradziła sobie podczas pandemii”
18:00 - 18:45 Maciej Cebertowicz - Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Sky Shop
Temat prelekcji: „E-Commerce w 2020 roku. Jak wygląda i czy jest miejsce na kolejne e-sklepy?”
19:40 - 19:50 Podziękowanie prelegentom i uczestnikom, zakończenie dnia.
20.11.2020
15.00 - 16.00 Klaudia Esin - Team leader w Alexander Mann Solutions
Temat prelekcji: „Leading and Managing a Team”
16:10 - 16:55 Szymon Słowik – ekspert ds. SEO
Temat prelekcji: „Pozycjonowanie strony internetowej w Google”
17:05 - 17:50 Michał Brzeziński - CEO Clicktrans
Temat prelekcji: „Jak zbudować międzynarodowy online marketplace na przykładzie Clicktrans”
18:00 - 18:45 Łukasz Żuk – Dyrektor sprzedaży w Just Join IT
Temat prelekcji: „Success story Rocket Jobs i Just Join IT. Dlaczego warto dbać o budowanie własnej społeczności i jak budować startup bez nakładów finansowych na marketing”
18:55 - 19:40 Małgorzata Trojanowska – Project Manager w Netguru
Temat prelekcji: „Czy to się może udać? - Czyli jak szybko i skutecznie zwalidować swój pomysł na aplikację?”
19:40 - 19:50 Podziękowanie prelegentom i uczestnikom, zakończenie dnia.
Patronami medialnymi Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości na UE w Krakowie są Miesięcznik Finansowy BANK i portal aleBank.pl
