Sygnały: maj 2010

NBS 2010/05

KREDYT Z YOU TUBE Z badań firmy Cisco Systems wynika, że amerykańskie banki mają szansę zwiększyć przychody nawet o 10 proc. poprzez pozyskanie klientów z pokolenia Y (dwudziestoparolatków). Pokolenie Y chce korzystać z doradztwa finansowego za pośrednictwem usług wideo i rozwiązań mobilnych:

KREDYT Z YOU TUBE Z badań firmy Cisco Systems wynika, że amerykańskie banki mają szansę zwiększyć przychody nawet o 10 proc. poprzez pozyskanie klientów z pokolenia Y (dwudziestoparolatków). Pokolenie Y chce korzystać z doradztwa finansowego za pośrednictwem usług wideo i rozwiązań mobilnych:

  • Ponad 50 proc. młodych Amerykanów posiada kamerę internetową – takie urządzenie ma natomiast mniej niż jedna trzecia przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów.
  • 20 proc. osób z pokolenia Y odwiedza serwis YouTube wielokrotnie w ciągu dnia (5 razy częściej niż w przypadku starszych ludzi).
  • 97 proc. pokolenia Y to użytkownicy telefonów komórkowych.

Pokolenie Y chętnie korzysta z automatycznych usług doradztwa finansowego za pośrednictwem wideo i społeczności wirtualnych. Niemal 40 proc. tych konsumentów komunikuje się z doradcą za pośrednictwem technologii wideo – wśród osób z pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów jest to 17 proc. Konsumenci z pokolenia Y czterokrotnie częściej niż starsze pokolenia zamieszczają pytania dotyczące spraw finansowych na blogach lub forach internetowych, a 40 proc. korzysta z internetowych narzędzi PFM do zarządzania finansami osobistymi.

KOSZTOWNA NIEWIEDZA

Z danych UKNF wynika, że na koniec 2009 r. zadłużenie z tytułu kart kredytowych wynosiło blisko 15 mld zł i było wyższe o 18,3 proc. niż rok wcześniej. Udział kredytów spłacanych z opóźnieniem w kredytach powiązanych z kartami przekroczył 12 proc. (wzrost o 111,5 proc., do 1,8 mld zł) – to najwięcej w segmencie kredytów dla gospodarstw domowych. W ubiegłym roku użytkownicy kart kredytowych złożyli do UKNF ponad 250 skarg, które najczęściej wynikały z niewystarczającej wiedzy klientów nt. umów zawieranych z bankiem.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: