Systemy płatności mobilnych: Masz swój bank w jednym palcu

NBS 2015/03

BLIK - polski system płatności mobilnych na numer telefonu bez użycia gotówki czy karty płatniczej został udostępniony klientom Aliora, Millennium, BZ WBK, ING BŚ, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO BP i Inteligo.

Użytkownicy systemu mogą już dokonywać płatności w sklepach, punktach usługowych, w internecie oraz wypłać gotówkę z bankomatów. Docelowo BLIK umożliwi również przelewy pomiędzy dwoma użytkownikami telefonów (P2P). Infrastrukturę teleinformatyczną dla BLIK zapewnia Krajowa Izba Rozliczeniowa, operator rozliczeń Elixir i Express Elixir. System obejmuje swym zasięgiem ok. 60 proc. klientów krajowych instytucji finansowych. Dzięki umowie podpisanej z integratorem internetowym DotPay możliwe będzie też płacenie BLIKIEM w ok. 5 tys. sklepów internetowych. Aplikacja mobilna BLIK to wygodny dostęp do finansów przez telefon, można nią zarządzać rachunkiem bankowym i wykonywać płatności, a nawet zakładać lokaty terminowe na 3, 6 lub 12 miesięcy.

BLIK: prosto, wygodnie i… bez konta

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: