Technika szyfrowania danych: Księga szyfrów czyli nauka skrywania tajemnic

NBS 2009/01

Zakupy w normalnym sklepie to niewielkie ryzyko, nawet, gdy coś okaże się nie tak, wiemy, gdzie wrócić i oczekujemy zawsze uczciwego potraktowania. Kiedy jednak handlujemy za pośrednictwem Internetu, sprawa nie przedstawia się tak prosto.

Rozkosze zakupów online mogą okazać się iluzoryczne. Skąd bowiem konsument ma wiedzieć (przed ujawnieniem danych ze swojej karty kredytowej), że firma jest godna zaufania i jest tą, za jaką się podaje? Jaka jest pewność, że owa firma pozostanie tam jutro? Z drugiej strony, skąd handlowiec ma wiedzieć, czy klient nie posługuje się danymi z karty skradzionej lub podrobionej? Czy obie strony transakcji mogą mieć pewność, że ich transakcja odbywa się poufnie, bez świadków, a ponadto bez nieuprawnionej ingerencji w czasie przesyłania danych poprzez sieć? A gdy sprawy się tak źle potoczą, to jakimi dowodami dysponują obie strony przy dochodzeniu swych roszczeń?

Strażnik w sieci

Zaufanie i bezpieczeństwo to dwa najważniejsze elementy każdej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: