Technologie. AI w marketingu: Wyślij inteligentny mail

BANK 2019/12

Fot. natali_mis/stock.adobe.com

Marketing z wykorzystaniem poczty elektronicznej może być skutecznym narzędziem sprzedaży i ważnym elementem budowania zaufania do marki. Należy jednak pamiętać, iż dotarcie do świadomości odbiorcy staje się coraz kosztowniejsze, wymaga przemyślanych działań i analiz coraz większych woluminów danych. Istotnym wsparciem w tym procesie może być sztuczna inteligencja (AI). Programy zdolne do uczenia się i adaptacji pozwalają na zwiększenie wydajności i uzyskiwanie lepszych rezultatów w kampaniach mailingowych.

Wyniki działań marketingowych z użyciem poczty elektronicznej różnią się w zależności od kontynentu i kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy o marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie – takie wnioski płyną z analiz przeprowadzonych przez firmę GetResponse, jednego z liderów rynku platform do prowadzenia tego rodzaju kampanii. Eksperci przypominają, że w 2017 r. marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów, niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta, zaś Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu. Okazuje się też, że w rejonie Oceanii wysyłanych jest tyle samo newsletterów, co w Afryce, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Te dane są dowodem na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: