Technologie: Banki w trendach cyfryzacji

NBS 2017/04

Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań służących do pozyskiwania danych o klientach, sprawdzających prawdziwość informacji, wspomagających komunikację i promocję. Ilość danych przyrasta w bardzo szybkim tempie, analizy są dokładniejsze, a wraz z rozwojem aplikacji wspierających budowanie wizerunku oraz promocję marki banki mają większe szanse na dotarcie z komunikacją w odpowiednim czasie, a co najważniejsze – w odpowiednim kontekście i miejscu. Z punktu widzenia banku nie było do tej pory korzystniejszych uwarunkowań do precyzyjnego tworzenia przewagi konkurencyjnej.

Dorota Zielińska

Konsumenci używają różnorodnych urządzeń podłączonych do internetu – takich jak komputery stacjonarne, smartfony, tablety, laptopy – do tego, aby porównywać oferty, szukać inspiracji i pomocy, a w konsekwencji podejmować decyzje zakupowe. Zostawiają przy tym wiele informacji o sobie, swoich zainteresowaniach, potrzebach, otoczeniu – cyfrowe ślady. Szeroki dostęp do sieci oraz wysoka penetracja rynku urządzeniami typu smart sprawia, że organizacje niemal każdego dnia uzyskują wgląd do nowych zasobów danych oraz możliwości poznawania swoich obecnych i potencjalnych klientów. Są one coraz dokładniejsze i bardziej wyszukane, dzięki czemu pozwalają stworzyć pełniejszy obraz grupy docelowej. Ta wiedza potrzebna jest przede wszystkim do tego, aby odpowiedzieć na pytanie, kim jest klient i dlaczego dokonuje zakupu.

Powód, dla ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI