Technologie: IBM Connect 2014 – social business

BANK 2014/02

W ostatnim tygodniu stycznia w Orlando na Florydzie po raz kole jny odbyła się największa, coroczna konferencja IBM poświęcona technologiom - IBM Connect 2014 (dawniej Lotusphere). W tym roku zdecydowanie przeważał aspekt efektywnego wykorzystania komponentu społecznościowego i wiedzy eksperckiej IBM w budowaniu przewagi firmy na rynku.

W ostatnim tygodniu stycznia w Orlando na Florydzie po raz kole jny odbyła się największa, coroczna konferencja IBM poświęcona technologiom - IBM Connect 2014 (dawniej Lotusphere). W tym roku zdecydowanie przeważał aspekt efektywnego wykorzystania komponentu społecznościowego i wiedzy eksperckiej IBM w budowaniu przewagi firmy na rynku.

BOHDAN SZAFRAŃSKI – relacja z Orlando

Firmy i banki poszukują recepty na funkcjonowanie na rynku. Kto będzie umiał wykorzystać informacje z mediów społecznościowych oraz potencjał pracowników, ten zdobędzie większy kawałek biznesowego tortu. Globalizacja prowadzonego biznesu i szybkie zmiany w dostępnych technologiach informatycznych to duże wyzwanie dla organizacji. IBM też się zmienia, inwestuje nie tylko w technologie, ale w pozyskiwanie wiedzy eksperckiej na przykład z zakresu psychologii i socjologii.

IBM Innovation Lab

Tegoroczny IBM Connect to przede wszystkim spotkanie kilku tysięcy specjalistów z całego świata, ponad 400 sesji, obejmujących wszystko – od instalacji, poprzez wdrażanie, zarządzanie, rozwój i integrację systemów. W jednym miejscu i w jednym czasie skupiono tak wielu ekspertów. Wielu uczestników miało dylemat, jakie sesje w ciągu pięciu dni konferencyjnych wybrać. Moim zdaniem na pewno warto było odwiedzić salę IBM Innovation Lab, gdzie informatycy firmy bezpośrednio pracujący nad rozwojem produktów prezentowali nowe rozwiązania i pomysły. Można było porozmawiać o systemach: social business (wykorzystanie sieci społecznościowych), smarter workforce (umiejętności pracowników) i visual analitycs (wizualizacji wyników).

Trudno wchodzić w szczegóły kilkunastu prezentacji, z których każda zasługuje na oddzielny artykuł, ale na niektóre elementy związane z rozwijanymi przez IBM technologiami warto zwrócić uwagę. Już za chwilę spotkamy się na rynku z konkurentami, którzy będą z nich korzystać. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że zysk z zastosowania niektórych funkcjonalności dostępnych w oprogramowaniu nie jest duży lub można je zastąpić wiedzą i doświadczeniem menedżera. Tak jednak nie jest. Osoby zarządzające zespołami pracowników często muszą dobrać konkretnych ludzi do wykonania zadania. Czasem w trakcie pracy trzeba uzyskać opinię eksperta z danej dziedziny. Potrafimy sobie z tym radzić, ale system, po głębszej analizie wielu dostępnych danych pozyskanych z różnych źródeł, może doradzić wybór osób, które sprawniej będą ze sobą współpracowały lub eksperta, który będzie miał czas zająć się naszą sprawą.

Do wyszukania eksperta wykorzystuje się specjalistyczny silnik programu Social Network and Dicovery (SaND). To oczywiście przekłada się na wydajność pracy całej organizacji. Aleksandra Mojsilovic z IBM prezentowała np. rozwiązanie, które ma przewidzieć, jakie umiejętności są potrzebne na dynamicznie zmieniającym się rynku. System ekspercki podpowie, jak zaplanować takie potrzeby w organizacji. Analiza mediów społecznościowych pozwala też na rozumienie potrzeb pracowników i właściwe na nie reagowanie w czasie rzeczywistym. Można wtedy na czas zapobiec konfliktom, odejściu kluczowych osób do konkurencji itp. Nie zastąpi tego przeczytanie opinii umieszczanych przez nich na FB czy Twitterze.

Poczta będzie nadal wykorzystywana

Coraz częściej słyszy się, że poczta elektroniczna odchodzi powoli do historii i zastąpią ją nowe formy komunikacji wywodzące się z mediów społecznościowych. IBM jest przekonany, że nowe ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: