Technologie: Jak przygotować organizacje na czas cyberkryzysu … Rozważania o zarządzaniu kryzysowym

BANK 2017/05

Przed bankami i innymi instytucjami z rynków finansowych stawia się szereg wymagających norm i standardów, mających na celu minimalizowanie ryzyka w obszarze bezpieczeństwa. Podejmuje się wiele starań zmierzających do doskonalenia systemów i utrzymania wysokiego poziomu zabezpieczeń, by nie dopuścić do sytuacji kryzysowych. Dbają o to regulatorzy, wsparciem służą przestrzegane i stale podnoszone standardy w procesach bezpieczeństwa firm, jak i narzędzia do szeroko rozumianej ochrony przed atakami, np. w cyberprzestrzeni. Jednak pomimo tego, oraz z racji obszaru, na który instytucje finansowe mają ekspozycję, dochodzi do kolejnych sytuacji zagrożenia kryzysowego. Kadrze zarządzającej organizacjami oraz osobom odpowiedzialnym za bezpieczne funkcjonowanie instytucji finansowych stale towarzyszy pytanie, czy nasza organizacja jest w stanie przetrwać kryzys albo – jak uniknąć ryzyka kryzysu w cyberświecie? Być może nie są to pytania, które zadają sobie codziennie, ale z pewnością nie mogą ich unikać.

Adam Marczyński
dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Biura Informacji Kredytowej S.A.

Jak przetrwać cyberkryzys?

Pięć lat temu, w 2012 r. na konferencji RSA Cyber Security były dyrektor FBI Robert Mueller powiedział: „Jestem przekonany, że istnieją wyłącznie dwa rodzaje organizacji: te, które już zostały zhackowane i te, które będą. Co więcej, obecnie następuje ich konwergencja w jedną kategorię: organizacji, które już zostały zhackowane, i które czeka to samo po raz kolejny”.

Czy pan Mueller miał rację? Sądzę, że może jego słowa były przesadzone, ale stanowią dobry punkt wyjścia dla rozważań o zarządzaniu kryzysowym. Przyjmijmy zatem założ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: