Technologie: Konsultacje z oddali

BANK 2017/01

Artur Żebrowski, dyrektor Biura Usług Informatycznych PKO BP, w rozmowie z Marcinem Podleśnym wyjaśnia, czy w banku jest miejsce dla zdalnych usług.

Usługi zdalne to takie, które można świadczyć bez konieczności fizycznej obecności w miejscu zleconej pracy. Nie ma wątpliwości, że ten model świadczenia usług staje się coraz bardziej popularny. Czy jest na niego miejsce w bankowym IT?

– Zdalne wykonywanie usług w obszarze IT to duże ułatwienie. Pozwala na elastyczne podejście do wykonywanych czynności i bezpieczne wsparcie świadczeń. W banku większość problemów związanych z logowaniem, konfiguracją aplikacji, instalacją/reinstalacją oprogramowania można rozwiązać na odległość. Należy jednak zadbać o prawidłowe działanie i bezpieczeństwo świadczonych usług. Istotnym ograniczeniem jest możliwość nawiązania połączenia ze stacją roboczą pracownika.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: