Technologie: M-płatności skracają czas zakupów

BANK 2015/02

Rozwój internetu w ostatnich latach miał znaczący wpływ na sektor bankowo-finansowy. Obecnie nasz kraj jest jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o nowoczesne formy płatności, w tym bankowość internetową i mobilną.

Polski rynek e-commerce od kilku lat notuje bardzo stabilny wzrost, a w ubiegłym roku – zgodnie z prognozami – jego wartość przekroczyła 30 mld zł. Liczba e-sklepów w Polsce, według różnych szacunków, waha się między 13 a 17 tys., a udział e-commerce w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi około 5 proc. Dynamicznie rośnie zarówno liczba klientów, jak i wartość dokonywanych w internecie transakcji. Handel internetowy przestał być biznesem garażowym, gdyż dziesiątki polskich e-sklepów notują obroty na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych rocznie. Konsumenci coraz częściej, chętniej i więcej kupują przez sieć, doceniając dostępność towarów 24 godziny na dobę, atrakcyjne ceny i łatwość porównywania ofert.

Bardzo ważnym trendem na rynku internetowych zakupów ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: