Technologie: Mobilność w zasięgu ręki i… sieci

BANK 2011/09

Wybór najnowocześniejszego i optymalnego kosztowo urządzenia dla mobilnego biura jeszcze nie jest gwarantem sukcesu. Do tego potrzeba dostępu do atrakcyjnych usług teleinformatycznych. Zła decyzja podczas podpisywania umowy może kosztować nawet kilkaset złotych miesięcznie.

Wybór najnowocześniejszego i optymalnego kosztowo urządzenia dla mobilnego biura jeszcze nie jest gwarantem sukcesu. Do tego potrzeba dostępu do atrakcyjnych usług teleinformatycznych. Zła decyzja podczas podpisywania umowy może kosztować nawet kilkaset złotych miesięcznie.

Sławomir Dolecki

Niezwykła popularność multimedialnych i mobilnych urządzeń telekomunikacyjnych powoduje, że firmy, takie jak: Samsung, Nokia, Apple, LG, HTC czy Blackberry najlepiej wyposażone telefony oferują poprzez operatorów nawet za symboliczną złotówkę. Z różnych badań wynika, że w tym roku Polacy kupią od 3,5 do 4,5 mln nowych smartfonów! Ale sami producenci sprzętu nie byliby w stanie zachęcić takiej rzeszy abonentów do sięgnięcia po technologiczne nowości. Ogromną rolę do odegrania mają tu operatorzy telekomunikacyjni, którzy muszą zapewnić nie tylko dobrą infrastrukturę, ale także najwyższy poziom usług. To bowiem pozwala dopiero na pełne wykorzystanie możliwości smartfonów, tabletów czy netbooków.

Czy to się może przydać?

Choć jedno z niepodważalnych praw rynku mówi, że to popyt nakręca podaż, w przypadku rynku telekomunikacyjnego można odnieść wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie. Jeszcze trzy lata temu miliony abonentów nie miały pojęcia, że smartfon to podstawowe narzędzie cywilizowanego człowieka. I właściwie nie da się bez niego żyć. Dzisiaj aparaty te są najchętniej wybierane przez użytkowników. Wyposażone w programy operacyjne typu: Android, Symbian, Win 7 etc. mają doskonale działające ekrany dotykowe. Czy jesteśmy więc tylko ofiarami perfekcyjnej marketingowej pułapki, którą zastawiają na nas producenci sprzętu i operatorzy? Na szczęście nie jest tak źle, bo choć wielu użytkowników kupuje smartfona tylko dlatego, że to dla nich „czaderska” zabawka, to dla znaczącej grupy osób nowe rozwiązania stały się doskonałym narzędziem komunikacji, a nawet pracy. Dzięki tym właśnie funkcjom, a także możliwości łączenia się z internetem zarówno po sieci operatora, jak i dzięki bezprzewodowej transmisji Wi-Fi, smartfon może pełnić funkcję najmniejszego, ale w pełni funkcjonalnego mobilnego biura. Co prawda w przeciwieństwie do tabletu ma mały ekran, ale przy tablecie lub netbooku jest wręcz miniaturowy.

Operator poinformuje o przekroczeniu limitu

Napływające od wielu miesięcy skargi na polskich operatorów sieci komórkowych, dotyczące ogromnych i niespodziewanych opłat za połączenia internetowe, spowodowały reakcję Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przygotowano tam propozycje zmian prawnych, które będą nakazywały operatorom informowanie abonentó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: