Technologie: MŚP otwarte na nowości

NBS 2016/12

Na koniec I kw. 2016 r. średnia miesięczna wartość transakcji aktywnego klienta z sektora MŚP wyniosła przeszło 78 tys. zł. To o ponad 20% więcej niż w analogicznym okresie ub. r. W tym samym okresie liczba podmiotów mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej zwiększyła się o 200 tys. do niemal 2,4 mln, wzrastając w ciągu kwartału o 1,8% i o 9,2% w ciągu roku.

Na koniec I kw. 2016 r. średnia miesięczna wartość transakcji aktywnego klienta z sektora MŚP wyniosła przeszło 78 tys. zł. To o ponad 20% więcej niż w analogicznym okresie ub. r. W tym samym okresie liczba podmiotów mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej zwiększyła się o 200 tys. do niemal 2,4 mln, wzrastając w ciągu kwartału o 1,8% i o 9,2% w ciągu roku.

Daria Pawęda

Takie dane podano w Raporcie NetB@nk. I nie powinny one dziwić. Dziś bowiem tzw. zdalne kanały dostępu stają się podstawową formą kontaktu klientów z bankami. Bankowość elektroniczną (szeroko rozumianą) doceniają nie tylko ci detaliczni, ale także przedsiębiorcy, w tym z sektora małych i średnich firm. Bankowość internetowa i mobilna przestały być „produktem bankowym” oferowanym jako dodatek do rachunku, a stały się standardowym narzędziem klientów. Nawet ci tradycyjni coraz częściej sięgają po komputer lub telefon, aby zarządzać swoimi finansami. Chętnie korzystają także z płatności mobilnych typu HCE czy BLIK, cenią sobie nowoczesne rozwiązania. Do bankowych oddziałów udają się okazjonalnie, aby załatwić sprawy formalne, takie jak podpisanie umowy, złożenie wniosku kredytowego itp. Ich pracownicy stają się dla nich doradcami, od których oczekują pomocy w sprawach wykraczających poza korzystanie z rachunku i usług bankowych. Codzienna praktyka jest obecnie utożsamiana z bankowością internetową i mobilną. Czynności bankowe – jak pobranie wyciągu z rachunku, wykonanie przelewu, zdefiniowanie zlecenia stałego – przestały być umiejętnością zarezerwowaną dla pracowników banków, wykonują je samoobsługowo klienci, w tym także firmowi.

Bankowość elektroniczna przede wszystkim Od kilku lat to jakość obsługi firmy poprzez system bankowości internetowej i mobilnej zwykle decyduje o wyborze danego banku. Wiąże się to z rosnącą znajomością usług elektronicznych ze strony klientów i rosnącymi wymaganiami segmentu MŚP w tym zakresie.

 

Daria Pawęda
Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej
i Mobilnej w Banku BPS, odpowiedzialna za rozwój
oraz utrzymanie bankowości elektronicznej.
Absolwentka kierunku finanse i bankowość
(specjalizacja bankowość) na Uniwersytecie
Łódzkim, kierunku informatyka w biznesie
(specjalizacja e-commerce) w Polsko-Japońskiej
Wyższej Szkole Technik Komputerowych
oraz kierunku dziennikarstwo i komunikacja
społeczna na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w Warszawie.

W bankowości spółdzielczej także widać ten trend. Przedsiębiorcy, podobnie jak klienci indywidualni, z jednej strony nie zapominają o oddziałach, w których zawsze są mile widzianymi gośćmi i mogą oczekiwać pomocy np. przy składaniu wniosków kredytowych lub uzgadnianiu warunków niestandardowych transakcji płatniczych, ale z drugiej – na co dzień najchętniej korzystają przede wszystkim z usług bankowości internetowej i mobilnej. Doceniają to, że zdalne kanały dostępu do rachunku umożliwiają całodobowe zarządzanie finansami. Ważne jest dla nich także to, że mogą mieć w nich podobne funkcjonalności, gdyż bankowość mobilna w dzisiejszych czasach oferuje zarówno pełną funkcjonalność transakcyjną podobną do bankowości internetowej, jak i funkcje charakterystyczne dla urządzeń mobilnych, takie jak lokalizowanie bankomatów lub oddziałów oraz kontakt z konsultantami infolinii. Przykładowym i bardzo wygodnym rozwiązaniem dla przedsiębiorcó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: