Technologie: Sektor bankowy łaknie innowacji

BANK 2013/05

Andrzej Szewczyk, dyrektor zarządzający efigence, wskazuje główne trendy rozwoju bankowości.

Czy z definicji i pełnionej roli organizacji zaufania publicznego bankowość powinna być nowatorska? Czy użytkownicy oczekują innowacji w usługach?

Użytkownicy oczekują przede wszystkim usług adekwatnych do otaczającego ich świata. Postęp technologiczny sprawił, że nasze życie zmieniło się w bardzo wielu obszarach. Wiele naszych aktywności – jak dostęp do informacji, komunikowanie się, zakupy – możemy realizować przez sieci informatyczne i w czasie rzeczywistym. I podobnie musi się stać w usługach bankowych. Możemy traktować jako nowatorskie implementowane obecnie w bankach usługi, jak przykładowo przelewy bez konieczności znajomości numeru konta czy wnioski kredytowe składane on-line bez stert papieru. Ale stwierdzenie, że jest to zaledwie nadążanie za zmieniającym się światem, jest równie uzasadnione.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: