Technologie: Strategię biznesową pisze klient

BANK 2014/03

Z Danielem Matusiakiem, dyrektorem sprzedaży dla sektora finansowego w IBM Polska, rozmawia Sławomir Dolecki

Z Danielem Matusiakiem, dyrektorem sprzedaży dla sektora finansowego w IBM Polska, rozmawia Sławomir Dolecki

IBM od 10 lat prowadzi badania trendów rynkowych, analizując opinie i zamierzenia kadry zarządzającej dużych firm różnych branż. Do czego one służą?

– Przede wszystkim chodzi o to, żeby dobrze poznać i zrozumieć trendy, w jakich będzie się rozwijała gospodarka. Chcemy wiedzieć, o czym myślą zarządy firm, przygotowując plany rozwoju i korygując własne wieloletnie strategie. To pozwala nam lepiej poznać naszych klientów i dzięki temu zaoferować dobrze przygotowane rozwiązania. Nasza strategia działania musi uwzględniać oczekiwania naszych klientów. No i wreszcie – raporty te dla naszych klientów są świetnym źródłem informacji o aktualnych trendach. Dzięki nim wszyscy możemy obserwować, w jakim kierunku idzie świat. Warto podkreślić, że udostępniamy je wszystkim bezpłatnie na naszych stronach internetowych.

Czyli chcecie wiedzieć, co wasi klienci planują wobec swoich klientów? – Najważniejsze jest, aby wartość, którą wniesiemy w biznes naszych klientów, przełożyła się bezpośrednio na ich sukces. A o tym decyduje możliwość spełnienia przez nich oczekiwań rynkowych. Dlatego poznanie odbiorcy końcowego jest tak ważne.

Z ponad czterech tysięcy firm, które wzięły udział w badaniu 2013 IBM C-Suite Study, aż 22 proc. to sektor finansowy – bankowość, finanse i ubezpieczenia. Z czego wynika tak duża jego reprezentacja? – To jest odzwierciedlenie struktury naszych klientów. To główny sektor, w którym działa IBM, często najbardziej zaawansowany w wykorzystaniu najnowszych technologii, więc to naturalny rozkład respondentów.

Głównym wnioskiem płynącym z badania jest fakt, że coraz większy wpływ na działalność firm, na ich strategie i prace badawczo-rozwojowe mają klienci – rynek oraz odbiorcy usług i produktów…

– Z analiz wynika, że 43 proc. prezesów firm „angażuje” klientów w rozwój strategii biznesowej, a w przyszłości zaangażowanie to ma być jeszcze większe. Zarządy wciąż będą budowały plany na podstawie własnych doświadczeń i wiedzy, ale coraz większe znaczenie będą miały oczekiwania klientów.

To trochę czarna wizja, że statystyczny Kowalski będzie decydował o wieloletnich strategiach wielkich korporacji.

– Ja bym tego nie nazwał czarną wizją, bo przecież celem każdej firmy jest wzrost sprzedaży, a żeby tak było, produkty muszą być przygotowane dokładnie według potrzeb wspomnianego Kowalskiego. To on w efekcie decyduje o sukcesie biznesowym każdej firmy.

W raporcie jest wiele odniesień do medió...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: