Technologie: System przyszłości

BANK 2018/09

Smartfon można wykorzystać do wielu aktywności, takich jak: korzystanie z komunikatorów, portali społecznościowych, rozrywki, ale też do wykonywania płatności. Co decyduje o tym, że wybieramy do tego celu konkretne technologie i aplikacje?

Bohdan Szafrański

Zpunktu widzenia użytkownika podstawowym kryterium jest użyteczność i wygoda korzystania, ale duże znaczenie ma również popularność danego rozwiązania i moda na nie. To powiązane ze sobą elementy. Dużo się dziś mówi o sukcesie, jaki odniósł WeChat – chiński komunikator internetowy i portal społecznościowy stworzony przez firmę Tencent. Jego twórcom udało się połączyć program do wysyłania wiadomości z systemem zakupowym wykorzystującym booty do wykonywania płatności. Powstała aplikacja do wszystkiego, uważana nawet za potencjalną konkurencję dla systemów płatności, takich jak: Visa, Mastercard i American Express.

WeChat pojawiła się po raz pierwszy w 2011 r. i obecnie jest jedną z najwię...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: