Technologie: Wraca moda na radio, druk 3D i sztuczną inteligencję

BANK 2019/02

Pogłoski o śmierci radia są mocno przesadzone. Zdaniem fachowców z dziedziny mediów i technologii jesteśmy świadkami powrotu globalnej mody na radio. Według nich za 6 lat radio, które obchodzi właśnie 99 urodziny, stanie się popularniejsze od telewizji.

Z najnowszego raportu Global TMT Predictions firmy doradczej Deloitte wynika, że, ponad 85% dorosłej populacji w krajach rozwiniętych będzie słuchać radia co najmniej raz w tygodniu (tyle samo, co w 2018 r.). W krajach rozwijających się ten zasięg będzie kształtował się na różnym poziomie. Tygodniowo łącznie prawie 3 mld ludzi na świecie będzie słuchać radia, średnio przez ok 90 minut dziennie. Co więcej, wśród nich będzie dużo ludzi młodych.

Przychody biznesu radiowego w 2019 r. przekroczą na świecie 40 mld dolarów. W Polsce zasięg radiowy obejmuje 94% populacji, a roczne średnie przychody generowane przez biznes radiowy wynoszą 4 dolary per capita. Dla porównania w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: