Technologie: Wraca moda na radio, druk 3D i sztuczną inteligencję

BANK 2019/02

Pogłoski o śmierci radia są mocno przesadzone. Zdaniem fachowców z dziedziny mediów i technologii jesteśmy świadkami powrotu globalnej mody na radio. Według nich za 6 lat radio, które obchodzi właśnie 99 urodziny, stanie się popularniejsze od telewizji.

Pogłoski o śmierci radia są mocno przesadzone. Zdaniem fachowców z dziedziny mediów i technologii jesteśmy świadkami powrotu globalnej mody na radio. Według nich za 6 lat radio, które obchodzi właśnie 99 urodziny, stanie się popularniejsze od telewizji.

Z najnowszego raportu Global TMT Predictions firmy doradczej Deloitte wynika, że, ponad 85% dorosłej populacji w krajach rozwiniętych będzie słuchać radia co najmniej raz w tygodniu (tyle samo, co w 2018 r.). W krajach rozwijających się ten zasięg będzie kształtował się na różnym poziomie. Tygodniowo łącznie prawie 3 mld ludzi na świecie będzie słuchać radia, średnio przez ok 90 minut dziennie. Co więcej, wśród nich będzie dużo ludzi młodych.

Przychody biznesu radiowego w 2019 r. przekroczą na świecie 40 mld dolarów. W Polsce zasięg radiowy obejmuje 94% populacji, a roczne średnie przychody generowane przez biznes radiowy wynoszą 4 dolary per capita. Dla porównania w Niemczech jest to 46 dolarów, a w USA 67 dolarów – wynika z 18. edycji raportu Global TMT Predictions, który prezentuje główne trendy z dziedziny technologii, mediów i telekomunikacji. – Radio jest medium powszechnie niedocenianym i niezauważanym, zarówno przez słuchaczy, jak i przez reklamodawców. Na wielu rynkach dane o słuchalności są zbierane za pomocą urządzeń pasywnych. Kiedy prosi się badanych o samodzielne oszacowanie wymiaru czasu, które poświęcili radiu, często podają oni znacznie mniejszy zakres, niż wskazują na to czujniki. Wszystko dlatego, że jest to medium nieabsorbujące naszej uwagi. Tymczasem radio żyje, ma ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: