Telefónica wdraża Office 365 i Yammer dla 130 000 pracowników

Finanse i gospodarka

Telefónica, jeden z wiodących dostawców zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych, wdroży w swoich spółkach usługi Microsoft Office 365 i Yammer. Będzie z nich korzystać ponad 130 000 pracowników w oddziałach firmy w 24 krajach. Technologie te będą wspierać przemiany, dzięki którym firma stanie się organizacją bardziej elastyczną, o większych możliwościach w dziedzinie usług cyfrowych i globalnym zasięgu. Wdrożenie to ma także zmniejszyć koszty usług informatycznych nawet o 20% i zaspokoić wysokie wymagania firmy w zakresie bezpieczeństwa danych i prywatności.

„Dzięki współpracy z firmą Microsoft, Telefónica rozpoczyna fascynujący etap transformacji. Przez ostatnie półtora roku zbudowaliśmy solidne podstawy, a teraz jesteśmy gotowi do przejścia do chmury. Wdrożenie usług Office 365 i Yammer zapewni naszym pracownikom na całym świecie najnowocześniejsze usługi płynnej komunikacji oraz współpracy. Pozwoli także naszej firmie utrzymać poziom oraz szybkość działania, za które cenią nas klienci” – mówi Adrian Steel, szef europejskiego centrum produkcyjnego i dyrektor globalny Telefónica.

Firma, po pomyślnym wdrożeniu pilotażowym w ubiegłym roku, rozpoczęła w kwietniu tego roku wdrożenia w Europie. Kolejne będą miały miejsce w Ameryce Łacińskiej. W pełnej migracji do chmury wsparcie zapewnią specjaliści z Microsoft Cloud Vantage Services.

„Firmy chcą łączyć pracowników z różnych działów i krajów, aby sprzyjać innowacyjności i zmniejszać koszty. Przejście do chmury dzięki usługom Office 365 i Yammer ułatwia i przyspiesza współpracę, bez względu na lokalizację pracowników i strukturę organizacyjną. Telefónica to doskonały przykład organizacji myślącej przyszłościowo, która docenia potencjał chmury obliczeniowej w działalności biznesowej” – dodaje Kurt DelBene, prezes Microsoft Office Division.

Wdrożenie na tak dużą skalę to dowód na to, że cloud computing zyskuje na znaczeniu i będzie coraz powszechniej obecny w przedsiębiorstwach. Potwierdzają to także analitycy branży IT i inni klienci – tylko w ostatnim kwartale potroiła się liczba płatnych użytkowników usługi Office 365 względem roku poprzedniego.

Udostępnij artykuł: