Temat Numeru | Bancassurance w Bankach Spółdzielczych – Concordia Polska | Concordia Polska Grupa Generali – partner na całe życie

BANK 2020/07

Fot. shock/stock.adobe.com

Współpracujemy z bankowością spółdzielczą już od ponad 20 lat. Otoczenie rynkowe zmieniało się przez ten czas diametralnie, nasze relacje z lokalnym sektorem finansowym umacniały się. Są takie banki spółdzielcze, które kooperują z nami od samego początku działalności. Z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy partnerem bankowości spółdzielczej na złe i dobre czasy – na całe życie.

Tomasz Kromolicki
Dyrektor Sieci Bancassurance Concordia Polska Grupa Generali

Ostatni kwartał pod względem finansowym nie był dla banków łaskawy. Na spadek przychodów spowodowany COVID-19 nałożyły się zmiany bazowych stóp procentowych. Te wydarzenia, jak nigdy dotąd, motywują banki do tego, żeby szukać dodatkowych przychodów, jednocześnie zapewniając klientom kompleksową ofertę produktów finansowych w jednym miejscu.

Można powiedzieć, że bank bez oferty ubezpieczeniowej stanowi dzisiaj już rzadkość. Jednak jeżeli porównamy udział ubezpieczeń w portfelu banków spółdzielczych i komercyjnych, okazuje się, że lokalny sektor finansowy ma jeszcze mnóstwo potencjału do wykorzystania. Wraz z podjęciem decyzji o rozpoczęciu lub intensyfikacji dystrybucji polis warto przeanalizować, który zakład ubezpieczeń ma obsługę odpowiadającą potrzebom samych banków spółdzielczych i ofertę dopasowaną do oczekiwań ich klientów.

Dedykowany zespół i wsparcie silnej kapitałowo Grupy

Atuty Concordii to przeszło 20-letnie doświadczenie, największy zespół wsparcia na rynku (aż 27 opiekunów banków dedykowanych bankowości spółdzielczej), siła Grupy Generali oraz dostęp do pełnego wachlarza produktów. Generali to silna grupa kapitałowa, która dąży do tego, by być dla swoich klientów partnerem na całe życie. Te cechy stają się szczególnie istotne, gdy otoczenie makroekonomiczne zmienia się drastycznie, jak miało to miejsce w II kw. tego roku, kiedy wszystkie instytucje finansowe mierzyły się z efektem COVID-19. Generali zachowało wszystkie procesy sprzedaży, likwidacji szkód oraz obsługi klienta, umożliwiło bankom sprzedaż ubezpieczeń na odległość, co było szczególnie istotne w rotacyjnym trybie pracy placówek stacjonarnych.

Grupa Generali utworzyła Specjalny Międzynarodowy Fundusz, przeznaczając na walkę z koronawirusem na świecie 100 mln euro. W Polsce Generali dołączyło do akcji Caritas – Wdzięczni Medykom i sfinansowało zakup 48 respiratorów dla szpitali w całym kraju. Odpowiedzialność społeczna i wspieranie lokalnych społeczności należą do głównych wartości całej Grupy Generali.

Jakość serwisu i pełny wachlarz produktów

Aby być czyimś partnerem na całe życie, należy dostarczać swym kontrahentom jak najwyższej jakości serwisu, likwidacji szkód i produktów. Dzięki dołączeniu Concordii Polska do Generali możemy zaoferować bankom spółdzielczym jeszcze więcej, poczynając od pełnej palety ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi, aż po niezależne polisy ubezpieczeniowe dla klienta indywidualnego, przedsiębiorcy i rolnika. Warto przypomnieć, iż w czasie pandemii ilość banków spółdzielczych oferujących ubezpieczenia upraw swoim klientom wzrosła o 30, a dynamika wygenerowanego przez nie przypisu (rok do roku) wzrosła o 10 pkt. proc.

Ubezpieczenie upraw to klasyczny przykład produktu niepowiązanego z kredytem, a zarazem istotna część oferty banku, umożliwiająca zapewnienie klientowi kompleksowej oferty produktów finansowych w jednym miejscu. Segment ten rozwija się dynamicznie w lokalnych instytucjach finansowych. Banki osiągające najlepsze rezultaty dostarczają produktów niepowiązanych z kredytem co drugiemu klientowi. W miarę wzrostu zamożności społeczeństwa standardem staje się zabezpieczenie posiadanego mienia, w szczególności domu czy mieszkania.

Rośnie też zainteresowanie polisami na życie. Mamy klientów, którzy dysponują aż dwoma produktami tego typu, jeden służy zabezpieczeniu kredytu, drugi pełni funkcję ochronną w dziedzinie zdrowia lub bezpieczeństwa rodziny. Coraz większą popularnością cieszą się usługi assistance – są szczególnie pomocne wtedy, gdy przydarzy się niespodziewana awaria w domu lub na drodze. W ramach assistance Generali organizuje np. pomoc i naprawę, tak, aby klient mógł skupić się na tym, co dla niego istotne, zamiast poszukiwać fachowca od sprzętu AGD, hydraulika lub warsztatu samochodowego. W ostatnich miesiącach szczególnym powodzeniem cieszą się rozwiązania zapewniające łatwy i szybki dostęp do usług medycznych, porad lekarskich i diagnostyki.

Warto też zaznaczyć, że Generali – jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce – wprowadziło na rynek produkt dedykowany pracodawcom, zapewniający ochronę załogi w przypadku zarażenia COVID-19. Został on przekazany przez opiekunów Concordii wszystkim współpracującym bankom. To jeden z przykładów tego, jak szybko Generali odpowiada na potrzeby rynku. Nasze aktualne nowości w ofercie produktowej to dedykowane rozwiązania dla OZE, w tym nowatorskie klauzule umożliwiające wypłatę świadczenia za niższą niż zakładana produkcję energii. To także nowa odsłona produktu Concordia Auto. Oba produkty cieszą się zainteresowaniem wśród klientów współpracujących z nami banków.

Intuicyjny system sprzedażowy

Nasza kolejna przewaga konkurencyjna to systemy sprzedażowe. Udostępniamy bankom intuicyjny model, który jest nieustannie ulepszany dzięki sugestiom otrzymywanym od bankowców. Potrafimy i chcemy ich słuchać, by dostarczać jak najwyższą jakość. Mamy również przygotowaną długofalową strategię, która skupia się na wyposażeniu banku w narzędzia do sprzedaży zdalnej i integracje B2B. Wierzymy, że przynosi ona największe efekty w obszarze produktów powiązanych z kredytem. Większość naszych polis ma przygotowane API, które można udostępniać do projektów informatycznych wykorzystywanych w bankowości spółdzielczej. Widzimy w tym przyszłość i będziemy wspólnie z lokalnym sektorem finansowym kreować rozwiązania, pozwalające konsekwentnie zminimalizować czas na obsługę systemu, by przeznaczyć go na rozmowę z klientem i pełną analizę jego potrzeb.

W przyszłym roku Concordia Polska TU SA przejdzie fuzję prawną z Generali TU SA. Dzięki temu połączeniu będziemy mogli zaoferować bankom produkty ubezpieczeniowe wszystkich marek i spółek Generali Polska. Będzie to rozwiązanie unikatowe na rynku, a o szczegółach poinformujemy w odpowiednim czasie. Banki będą miały dostęp do pełnej oferty ubezpieczeniowej, od prostych produktów masowych do specjalistycznych ofert szytych na miarę klienta. Taki proces to dla każdej organizacji próba, ale dzięki zdobytym już doświadczeniom w tym zakresie przeprowadzimy go sprawnie. Cieszy nas niezmiernie, że realizacja fuzji spółek życiowych została oceniona pozytywnie przez zdecydowaną większość współpracujących z nami banków.

Wszystkie banki zainteresowane rozmową o dostarczeniu klientom szerokiego wachlarza ubezpieczeń zapraszamy do kontaktu. Dyrektorzy makroregionów Concordii i Generali są do Państwa dyspozycji.

Dyrektorzy makroregionalni Concordii Polska Grupa Generali

Urszula Ziomek
dyrektor Makroregionu Wschód

Od 1996 r. związana z ubezpieczeniami jako agent ubezpieczeniowy. Od 2003 r. związana z Concordią Ubezpieczenia jako dyrektor Oddziału w Lublinie.

Od kwietnia 2019 r. jest dyrektorem makroregionu Wschód w strukturze Bancassurance – Concordia Polska w Grupie Generali.

Marek Stryk
dyrektor Makroregionu Północ

Posiada 25-letnie doświadczenie w ubezpieczeniach, które rozpoczęło się w 1994 r. od ubezpieczeń morskich, lotniczych i transportowych. Od listopada 2012 r. związany z Concordią jako dyrektor Oddziału w Gdańsku. W kwietniu 2019 r. został dyrektorem Makroregionu Północ, odpowiedzialnym za współpracę z bankami spółdzielczymi.

Joanna Glinczewska-Lipok
dyrektor Makroregionu Południe

Od 2006 r. związana z segmentem ubezpieczeniowym. Od 2010 r. związana z Concordią jako menedżer ds. współpracy z bankami spółdzielczymi, a od września 2019 r. została dyrektorem Makroregionu Południe w strukturze Bancassurance – Concordia Ubezpieczenia w Grupie Generali.

Krzysztof Ruszkowski
dyrektor Makroregionu Zachód

Swoją karierę zawodową rozpoczął w 2010 r. jako menedżer wsparcia sprzedaży w Concordii Ubezpieczenia – najpierw w kanale agencyjnym, a od 2014 r. – w bankowym. W kwietniu 2019 r. został dyrektorem Makroregionu Zachód w strukturze Bancassurance – Concordia Ubezpieczenia w Grupie Generali.

Udostępnij artykuł: