Temat Numeru | Bancassurance w Bankach Spółdzielczych | Oby turyści zdrowi byli…

BANK 2020/07

Dystrybucja szerokiej gamy produktów ubezpieczeniowych w modelu bancassurance przynosi zyski i bankom, i ubezpieczycielom. Ci pierwsi zarabiają na opłatach za zarządzanie, ci drudzy mają niższe koszty pozyskania klientów.

Fot. Dudarev Mikhail/stock.adobe.com

Dystrybucja szerokiej gamy produktów ubezpieczeniowych w modelu bancassurance przynosi zyski i bankom, i ubezpieczycielom. Ci pierwsi zarabiają na opłatach za zarządzanie, ci drudzy mają niższe koszty pozyskania klientów.

Bancassurance cieszy się popularnością głownie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Mieszkańcy obu Ameryk wolą za to korzystać z usług brokerów i niezależnych doradców finansowych. Tak przynajmniej twierdzą autorzy raportu Mordor Intelligence „Bancassurance w Europie, Wzrost, Trendy i Prognoza (2020–2025)”. I dodają, że w latach 2020–2025 średni roczny wzrost kanału bancassurance w Europie wyniesie do 6,5%.

Jakby nie było, bancassurance jest głównym kanałem dystrybucji w wielu krajach – we Francji, Włoszech, Hiszpanii czy Austrii kupuje  się w nim ponad 50% produktów ubezpieczeniowych, w Portugalii zaś nawet ponad 80%. Główni gracze na rynku europejskim to: Credit Agricole, Intesa Sanpaolo, Allianz, Assicurazioni Generali, BNP Paribas Cardif i AXA.

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) w opublikowanym 22 czerwca raporcie „Polski rynek bancassurance I kw. 2020” podała, że składka przypisana brutto w kanale bancassurance wyniosła 1,52 mld zł. Oznacza to spadek dynamiki do 89,7% r./r., przy czym trend spadkowy utrzymuje się już od kilku lat. Czyżby zatem kanał bancassurance tracił w naszym kraju na znaczeniu?

Wakacje 2020

Niepewność co do sytuacji związanej z pandemią i gospodarką w oczywisty sposób przekłada się na ubezpieczenia turystyczne i zdrowotne sprzedawane w kanale bancassurance. Zapytaliśmy przedstawicieli ubezpieczycieli działających na naszym rynku o tegoroczną ofertę ubezpieczeń turystycznych i zdrowotnych.

Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance jest przekonany, że w tym roku turystyka zagraniczna straci na znaczeniu w porównaniu z krajową. – To skłoniło wielu ubezpieczycieli do rozbudowania oferty ubezpieczeniowej dla turystyki krajowej. Oczywiście na rynku była już wcześniej, ale w tym sezonie możemy się spodziewać wysypu ofert na Polskę. Także i możliwość zachorowania na COVID-19 coraz częściej włączana jest do ochrony ubezpieczeniowej – zaznacza. I dodaje, że kanał bancassurance jest dość znaczący, gdy chodzi o ubezpieczenia turystyczne.

– Rzecz jasna, najwięcej polis sprzedaje się za pośrednictwem biur podróży, szczególnie rynkowych gigantów specjalizujących się w masowej turystyce. Jednak, patrząc nawet z perspektywy globalnej, znakomita w naszym kraju bankowość internetowa i  mobilna daje tu duże możliwości. Dla przykładu – aplikacje mobilne to bardzo dobre platformy do sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Na rynku znajdziemy dużo ofert, które można ocenić jako zakresowo i&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: