Temat numeru: Potrójna wiarygodność

BANK 2011/10

O strategii w burzliwych dla gospodarki czasach i o budowaniu pozytywnego przesłania dla otoczenia biznesowego z Mariuszem Hildebrandem, prezesem Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A., rozmawia Grzegorz Brudniewski

Rynek finansowy zapewnia emocje porównywalne ze skokami na bungee, słabnie dynamika PKB, a dane Narodowego Banku Polskiego wskazują na rosnącą skalę nieobsługiwanych zobowiązań firm i konsumentów wobec sektora finansowego. Rośnie cena za złą diagnozę i za błędną decyzję?

– Rośnie, i to mocno. Blisko 80 proc. badanych przez nas małych i średnich firm twierdzi, że dochodzenie należności od dużych kontrahentów jest albo bezcelowe, albo kosztowe i trudne zarazem. Te opinie idą w parze z danymi Banku Światowego, który szacuje, że w Polsce odzyskiwanie zobowiązań na drodze sądowej zajmuje przeciętnie 830 dni i wymaga niemal 38 czynności formalnoprawnych. To są prawie trzy lata, a przez ten czas firma jest odcięta od swoich pieniędzy, a co gorsza musi ponosić dodatkowe nakłady na ich odzyskanie – choć...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: