Temat Numeru | Technologiczne Otwarcie Roku | AI, IoT, chatboty – czyli mobile w roku 2021

BANK 2021/02

Z kanału mobilnego korzystamy już kilku lat, jednak pandemia znacząco proces ten przyspieszyła. To prawdopodobnie przełoży się na wzrost liczby dostępnych aplikacji mobilnych, firmy je tworzące – chcąc zdobywać kolejnych klientów – będą zatem musiały tworzyć rozwiązania coraz lepsze, prostsze w obsłudze, a przy tym… tanie.

Fot. Muqamba/stock.adobe.com

Z kanału mobilnego korzystamy już kilku lat, jednak pandemia znacząco proces ten przyspieszyła. To prawdopodobnie przełoży się na wzrost liczby dostępnych aplikacji mobilnych, firmy je tworzące – chcąc zdobywać kolejnych klientów – będą zatem musiały tworzyć rozwiązania coraz lepsze, prostsze w obsłudze, a przy tym… tanie.

Prognozowanie, co może zdarzyć się w nowym roku, to niezwykle trudne zadanie, każdy bowiem niesie ze sobą wiele niewiadomych. Rozpoczęty nie tak dawno 2021 tych znaków zapytania ma zdecydowanie więcej niż poprzednie. Pandemia przyniosła bowiem wiele nowych zjawisk i trendów – także i na rynku finansowym. W ciągu minionych ponad dwunastu miesięcy zmieniał się dosłownie każdy element naszego codziennego życia i pracy. Niemal każdego dnia pojawiały się innowacyjne rozwiązania, dzięki którym firmy i konsumenci mogli coraz lepiej odnajdywać się w nowych zdalnych relacjach.

Wszystko wskazuje na to, że kolejnych przeszkód i wyzwań w nadchodzących miesiącach nie zabraknie. Staranne planowanie będzie miało kluczowe znaczenie dla budowania stabilności firm i minimalizowania skutków pandemii, także tych długotrwałych. Aby wygrać rywalizację z COVID-19, przedsiębiorstwa będą musiały przygotowywać różne scenariusze i na bieżąco śledzić rozwój rynku mobilnego i to, jak wpływa on na zachowania i styl życia konsumentów.

Mobile święci triumfy

W ciągu ostatniej dekady branża mobilna rozwijała się gwałtownie, napędzana głównie przez zwiększającą się ilość smartfonów i coraz powszechniejszy dostęp do szybszych połączeń internetowych. O szalonym tempie rozwoju tego segmentu rynku świadczy choćby liczba aplikacji w głównych sklepach iOS i Androida. Tylko ten z aplikacjami Apple ma w ofercie co najmniej 2,2 mln aplikacji, a Google Play – 2,8 mln.

Wraz z rosnącą liczbą aplikacji zwiększa się też częstotliwość ich wykorzystywania. W Stanach Zjednoczonych 49% użytkowników smartfonów otwiera aplikację ponad 11 razy dziennie, a przedstawiciele generacji millennialsów (pokolenie Y) nawet 50 razy. Z aplikacji mobilnych korzysta ponad połowa użytkowników mediów cyfrowych. Globalne ograniczenia dotyczące podróżowania, rozrywki i pracy przyczyniły się do tego, że ludzie coraz częściej używają smartfonu jako narzędzia, umożliwiającego sprawne wykonywanie nie tylko podstawowych zadań.

Sztuczna inteligencja

AI (artificial intelligence) odgrywa istotną rolę przy tworzeniu aplikacji, zwł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: