Temat numeru – Technologie mobilne: Zapłać i bądź zadowolony

BANK 2018/06

Dotychczasowe rozwiązania wykorzystujące to, co klient zna (np. hasła) i co posiada (np. karty i urządzenia mobilne), warto zastąpić rozwiązaniami opartymi na tym, co klient ma niemal zawsze pod ręką (np. smartfony) i kim jest (dane biometryczne).

Marcin Podleśny

Płatności mobilne zmieniły nasze zachowania. Mając przy sobie jedynie smartfon, możemy kupić, co nam się żywnie podoba – i to nie tylko wtedy, kiedy zamieniamy się w biegacza w trakcie treningu, który minimalizuje liczbę przedmiotów w kieszeniach i wychodzi z domu jedynie z telefonem, ale także kiedy pchamy przed sobą hipermarketowy wózek w piątkowe popołudnie. Oczywiście jak każdy obszar technologii, także płatności mobilne, nie są wynalazkiem skończonym i kompletnym. Co chwilę pojawiają się nowe pomysły, możliwości, zastosowania, uproszczenia, zabezpieczenia.

Jednym z trendów jest akceptacja płatności bez terminala. Chodzi o jeszcze większe uproszczenie procesu. Płatność mobilna ma być tak prosta jak gotówkowa i nie wymagać dodatkowych urządzeń. To oznacza, ż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: