To bank definiuje priorytety

Bankowość

Rozmowa z Katarzyną Koral - Marketing Director, Grupa eBroker

Katarzyna Koral: Trzeba zdefiniować cele, jakie mamy określone w danej kampanii reklamowej. Jeśli bank przekaże nam dokładnie informacje o tym, jakich poszukuje klientów i co dla niego jest celem w kampanii – czy jest to pozyskanie największej bazy klientów, czy największej ilości sprzedaży – ta informacja przekłada się na to, w jaki sposób zaplanujemy kampanię. Wtedy dobieramy w ten sposób media, aby osiągnąć zysk i cel, który postawił sobie bank. Jeśli chodzi o kwestię rozliczeń to bardzo istotna jest marżowość danego produktu i narzędzia z których korzystamy – mailingi są narzędziem, które jest w pewien sposób droższe, dlatego, że jest bardziej efektywne, jest bardziej pożądanym medium.  Ważne jest też to, że reklamodawcy rywalizują o powierzchnię, więc dla nas istotne jest to, aby mieć jak największy zysk z reklamy i mailingu, a dla banku ważne jest to, aby było jak najwięcej leadów, czyli nowo pozyskanych klientów.

Bardzo ważna jest znajomość użytkowników przez wydawcę. Wiemy na przykład, że nasza baza mailingowa to świetni klienci na kredyt gotówkowy, wiec nie naciągamy banków na leasing czy faktoring, bowiem nie przełoży się to w żaden sposób na biznes dla banków. Mogłaby być taka sytuacja, w której my wyceniamy faktoring po stronie banku i i nie mamy z tego żadnego efektu. Zatem bardzo ważne jest przekazanie sobie jak największej liczby informacji. Po naszej stronie – cała wiedza o naszych użytkownikach, po stronie banku wiedza jaki jest cel danej kampanii, jakich klientów poszukują. Synergia i komunikacja muszą być cały czas.

Maciej Małek: Czy możecie również ułatwić sprofilowanie produktu pod kątem zarządzania klientem?

KK: Tak. Bardzo dużo wiemy o naszych klientach. Wiemy czego szukają dzięki temu, że mamy bardzo rozbudowaną bazę klientów – w tej chwili jest to około 800 tys. Użytkownicy do nas wracają. Wiemy, że dana grupa użytkowników szuka kredytu hipotecznego, że ma trzy kredyty gotówkowe już spłacone i na przykład interesują ich lokaty. Wiemy kiedy ich lokata się kończy, bo trzy miesiące temu zgłosili się do banku, który oferował lokatę na trzy miesiące, więc z dużym prawdopodobieństwem szukają czegoś nowego. Zatem bardzo istotne jest to, że bardzo dużo wiemy o naszych klientach.

Wolisz oglądać i słuchać zamiast czytać? Kliknij tutaj.

Udostępnij artykuł: