Twisto: użytkownicy mogą lepiej monitorować swoje wydatki dzięki nowej usłudze TapiX

Z rynku

Użytkownicy aplikacji Twisto, fintechu, który umożliwia m.in. odroczenie płatności za wybrany produkt, dzięki wdrożeniu funkcji TapiX mogą także przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup.

Wydatki w Twisto
Fot. Twisto

Użytkownicy aplikacji Twisto, fintechu, który umożliwia m.in. odroczenie płatności za wybrany produkt, dzięki wdrożeniu funkcji TapiX mogą także przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup.

Dzięki temu rozwiązaniu uzyskaliśmy większy poziom satysfakcji klientów i przywiązania do naszych produktów.

– mówi Pavel Prucek z Twisto.

Twisto to fintech, który oferuje klientom możliwość zakupu towaru, a następnie zarządzanie daną płatnością np. odroczenie lub podział na raty do 12 miesięcy. Wystarczy się zarejestrować, aby dzięki aplikacji połączonej z kartą zapłacić za towar nawet do 45 dni później. Firma nie pobiera za to dodatkowych opłat. Z kolei osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 30 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności.

Czytaj także: Twisto wydłuża termin zapłaty w sklepach internetowych do 30 dni >>>

Śledź swoje zakupy

W 2017 roku Twisto rozpoczęło współpracę z Dateio, dostawcą usługi TapiX. Rozwiązanie umożliwia konsumentom lepszy monitoring swoich wydatków. Kolejną istotną funkcjonalnością jest dokładnie prześledzenie lokalizacji sklepów, w których dokonywane były zakupy. Wgląd do szczegółów transakcji jest dostępny w aplikacji Twisto od marca 2018 roku, zaś rozwinięta kategoryzacja zakupów została uruchomiona rok później.

- Na początku chcieliśmy zaoferować naszym klientom najlepsze oferty i funkcję cashback, ale odkryliśmy, że posiadanie lepszego widoku transakcji ma większą wartość dla naszych użytkowników – mówi Pavel Prucek, Head of Product Twisto.

Satysfakcja klientów

Jak dodaje, dzięki TapiX fintech ma bogatszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo, klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji.

- Dzięki dokładności danych TapiX nasi klienci mają lepszy wgląd w to, za co ostatnio zapłacili. Taka przejrzystość przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich przywiązanie do naszych produktów. Zmniejsza to również koszty operacyjne związane z obsługą klienta i obciążeniami zwrotnymi – mówi Pavel Prucek.

Jak to działa?

TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm. Wysoka dokładność danych jest kluczową wartością dodaną Dateio.

Działała to tak, że klient dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify. 

Korzyści

Dzięki usłudze TapiX użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi finansami i lepiej kontrolować to, na co wydają swoje pieniądze. Z kolei użytkownik instytucjonalny, np. bank lub dostawca serwisu płatności, otrzymuje zaawansowaną analitykę danych, dzięki której może lepiej poznać swoich klientów. Zarządzanie danymi w taki sposób pozwala ograniczyć koszty operacyjne, a intuicyjny interfejs użytkownika otwiera szeroki zakres zastosowań dla bankowości internetowej.

Źródło: Twisto Polska
Udostępnij artykuł: