Ubezpieczenie nieruchomości z usługami assistance – hydraulik i elektryk na zawołanie

Inwestycje / Nieruchomości

Człowiek z kluczami i miniaturą domu
Fot. stock.adobe.com/ Fabio Balbi

Polacy coraz częściej kupują polisy mieszkaniowe, w skład których wchodzą usługi assistance domowego.

Regina Skibińska: W ramach domowego assistance ubezpieczyciele zapewniają klientom organizację i pokrycie kosztów pomocy w określonych sytuacjach

Usługi pomocowe należą do najpopularniejszych rozszerzeń ubezpieczenia nieruchomości: domu czy mieszkania. Ze sprzedażowych danych towarzystwa ubezpieczeń Compensa wynika, że 98 proc. kupowanych polis zawiera tzw. klauzulę home assistance.

Świadomi klienci

Jeszcze kilka lat temu wiele osób nie zdawało sobie sprawy, czym jest assistance i nawet klienci, którzy mieli je dołączone do polisy, często o tym nie wiedzieli, więc z niego nie korzystali.

To się zmieniło.

– Nie tylko obserwujemy, że domowe assistance jest w zdecydowanej większości przypadków włączane do zakresu ochrony nieruchomości, ale również widzimy, że nie jest ono traktowane jak „martwy zapis”- mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensie.

Największa liczba interwencji fachowców dotyczy awarii instalacji wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych.

– Świadczone w ramach polisy usługi mają ułatwić właścicielowi aktywności związane z posiadaniem i użytkowaniem nieruchomości, a także być wsparciem w tzw. czynnościach dnia codziennego – tłumaczy Paduszyński.

Czym jest domowe assistance?

W ramach domowego assistance ubezpieczyciele zapewniają klientom organizację i pokrycie kosztów pomocy w określonych sytuacjach, za użyte do naprawy materiały klienci przeważnie płacą z własnej kieszeni. Zakres wsparcia obejmuje awarie, o których zazwyczaj w pierwszej kolejności myśli się w kontekście assistance – cieknący kran, uszkodzony zamek w drzwiach czy brak prądu, ale na tym nie koniec. Wszystko zależy od tego, co określone zostało w umowie i ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Assistance może obejmować takie usługi, jak naprawa sprzętu RTV/AGD zepsutego po okresie gwarancji czy opieka nad mieniem po szkodzie, gdy nieruchomość np. gdy po pożarze bądź powodzi nie nadaje się do dalszego zamieszkiwania. Towarzystwo ubezpieczeń może także wziąć na siebie organizację i pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego z nieruchomości, gdy nie nadaje się ona do zamieszkania, do hotelu czy innego miejsca, w którym będzie tymczasowo mieszkać.

Świadczenia pomocowe mogą obejmować także usługi concierge, w ramach których ubezpieczyciel w imieniu swojego klienta zarezerwuje, zakupi i dostarczy pod wskazany adres bilety na imprezę sportową czy kulturalną, a także zakupy, kwiaty lub prezenty.

Udostępnij artykuł: