UKNF opublikował projekt stanowiska ws. wykorzystywania mediów społecznościowych

Z rynku

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował projekt stanowiska w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach - poinformował nadzorca we wtorkowym komunikacie.

Budynek KNF - Komisji Nadzoru Finansowego
Fot. stock.adobe.com/MOZCO Mat Szymański

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował projekt stanowiska w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach - poinformował nadzorca we wtorkowym komunikacie.

"Stanowisko jest reakcją Urzędu na coraz częstsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w działalności prowadzonej przez podmioty nadzorowane. Dotyczy to w szczególności udostępniania informacji o ich usługach i produktach" - napisano w komunikacie.

Urząd podał, że projekt stanowiska zostanie poddany publicznym konsultacjom rynkowym.

Podmioty nadzorowane i osoby w nich zatrudnione, a media społecznościowe

Komisja we wstępie do projektu stanowiska zwraca uwagę, że obowiązujące przepisy prawa regulujące działalność podmiotów nadzorowanych zawierają wymogi dotyczące sposobu upowszechniania informacji na temat usług i oferowanych produktów finansowych (w tym przekazów reklamowo - promocyjnych) oraz ich zawartości.

Komisja stwierdza, że niezależnie od stopnia szczegółowości przepisów w tym obszarze, regulacje mają charakter uniwersalny i powinny być stosowane niezależnie od rodzaju wykorzystywanych sposobów komunikacji. Odnosi się to zarówno do wiadomości generowanych przez podmiot nadzorowany, jak i wpisów zamieszczanych przez osoby zatrudnione w tym podmiocie, w związku z czynnościami wykonywanymi na rzecz podmiotu nadzorowanego.

Ryzyko prawne i reputacyjne

Komisja pisze również: " Wykorzystywanie mediów społecznościowych w prowadzeniu działalności nadzorowanej, oprócz niewątpliwych korzyści polegających na docieraniu z przekazem informacyjno-marketingowym do szerszego grona odbiorców przy stosunkowo niewielkich nakładach, jest działalnością kreującą również ryzyka prawne i reputacyjne. Prawdopodobieństwo wystąpienia negatywnych skutków zwiększa się w szczególności w sytuacji dużej aktywności w mediach społecznościowych osób zatrudnionych w podmiocie nadzorowanym."

W przekonaniu Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Stanowisko przyczyni się do zapewnienia czytelności reguł postępowania oraz spójnego i jednolitego podejścia rynkowego do posługiwania się mediami społecznościowymi, w tym pozwoli ograniczyć materializację ryzyka prawnego lub ryzyka reputacyjnego.

Źródło: PAP BIZNES, aleBank.pl
Udostępnij artykuł: