Umowy klientów w sieci blockchain? Billon testuje z TAURONEM nowy projekt

Bezpieczne Finanse / CyberHub / Technologie i innowacje

blockchain
Fot. stock.adobe.com/Murrstock

Billon rozpoczyna wspólny projekt z TAURONEM, jednym z największych dostawców energii w Polsce. Firmy pracują nad pilotażowym projektem przesyłania i przechowywania umów podpisanych przez klientów TAURONA, a także innych dokumentów, w sieci blockchain opartej na technologii Billona.

#FilipGrzegorczyk: Rozwiązań usprawniających naszą działalność oraz optymalizujących koszty biznesu szukamy na całym łańcuchu wartości od wytwarzania energii po obsługę klienta #Blockchain #Cyberbezpieczeństwo #OptymalizacjaKosztów #WygodaKlientów @TauronPE @BillonGroup

Rozwiązanie umożliwia elektroniczne przesyłanie i podpisywanie dokumentów o wysokiej wartości, co obok niskiego kosztu jest ważną funkcjonalnością w czasach dystansowania społecznego

Bezpieczne umowy w cyberprzestrzeni

Billon Digital Services, spółka z grupy kapitałowej Billon prowadzi test rozwiązania wykorzystującego technologię blockchain do przechowywania i dostarczania umów z klientami w spółce energetycznej TAURON.

Dzięki możliwościom blockchaina firmy Billon projekt obejmuje zapisywanie i przechowywanie kompletnych dokumentów w sieci blockchain z możliwością zdalnego podpisu oraz potwierdzenia doręczenia.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

Klienci TAURONA biorący udział w teście otrzymują stały dostęp do swoich umów przez platformę internetową, jak również gwarancję ich autentyczności i ochrony przed niepożądanymi zmianami, którą zapewnia architektura blockchain.

Do końca kwietnia rozwiązanie było testowane  przez pierwszą grupę ok. 100 klientów TAURONA. Oprócz indywidualnych umów, istnieje również możliwość  umieszczania na blockchainie dokumentów publicznych, jak regulaminy, taryfy i cenniki.

‒ Rozwiązań usprawniających naszą działalność oraz optymalizujących koszty biznesu szukamy na całym łańcuchu wartości od wytwarzania energii po obsługę klienta.

Wprowadzenie do użytku bezpiecznego cyfrowego narzędzia ułatwiającego codzienną obsługę klientów to nasza odpowiedź na rozwój technologii cyfrowych i coraz powszechniejszego wykorzystywania ich przez konsumentów ‒ tłumaczy Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia. 

Blockchain: mniejsze koszty i lepsza komunikacja

Głównym celem projektu pilotażowego jest przetestowanie przejścia z rozsyłania umów papierowych do tańszej i skuteczniejszej cyfrowej komunikacji z klientami.

Testowana technologia blockchain jest zgodna z unijnymi przepisami dotyczącymi trwałego nośnika informacji, co powoduje możliwość rezygnacji z przesyłania umów pocztą, oszczędzając na procesowaniu i wysyłce dokumentów w formie papierowej.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

To szczególnie istotna zaleta podczas pandemii COVID-19, ponieważ dzięki cyfrowym wersjom dokumentów o wysokiej wartości, przedsiębiorstwa mogą ograniczyć fizyczne kontakty do niezbędnego minimum, podnosząc przy tym efektywność biznesową przedsiębiorstwa. 

‒ Brak możliwości ingerencji w treść informacji zawartych w opublikowanym dokumencie bez wiedzy stron, odporność na ataki hakerskie czy zapisywanie plików w rozproszonych bazach danych zapewniających bezpieczeństwo przechowywania informacji ‒ to kilka z właściwości technologii blockchain – wyjaśnia Wojtek Kostrzewa, prezes grupy Billon

Przy testowanym projekcie Billon współpracuje z Microsoftem, który udostępnia infrastrukturę chmurową Azure do hostowania węzłów blockchain.

Polski oddział firmy z  Redmond jest partnerem technologicznym Billona w budowaniu rozwiązań do zarządzania w sieci blockchain wartościowymi dokumentami, takimi jak dyplomy czy certyfikaty.

Źródło: Billon
Udostępnij artykuł: