UODO: 1,9 mln zł kary dla Virgin Mobile Polska

Z rynku

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na Virgin Mobile Polska 1,9 mln zł kary za brak wdrożonych odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych - podał urząd w poniedziałkowym komunikacie.

Logo Virgin Mobile
Źródło: Virgin Mobile

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na Virgin Mobile Polska 1,9 mln zł kary za brak wdrożonych odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych - podał urząd w poniedziałkowym komunikacie.

UODO stwierdził, że spółka naruszyła określone w RODO zasady poufności danych i rozliczalności.

Virgin Mobile nie przeprowadzał regularnych i kompleksowych testów, pomiarów i oceny skuteczności zastosowanych środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

"Działania w tym zakresie były podejmowane jedynie przy okazji pojawiających się podejrzeń zaistnienia podatności, czy w związku ze zmianami organizacyjnymi. Ponadto, nie były przeprowadzone testy weryfikujące zabezpieczenia związane z przekazywaniem danych między aplikacjami, które związane były z obsługą osób kupujących usługi przedpłacone. Oprócz tego, podatność związaną z wymianą danych w tych systemach, wykorzystała osoba nieuprawniona do pozyskania danych niektórych klientów spółki" - napisano.

Naruszenie ochrony danych

"W efekcie naruszenia ochrony danych, w wyniku którego nieuprawniona osoba uzyskała dane klientów z jednej z baz, organ nadzoru przeprowadził w spółce kontrolę. W wyniku stwierdzonych nieprawidłowości wszczął następnie postępowania administracyjne zakończone nałożeniem kary" - dodano.

Czytaj także: UOKiK nałożył na Telestradę karę w wysokości 8,4 mln zł >>>

Od połowy 2020 roku Virgin Mobile Polska należy do grupy Play Communications.

Źródło: PAP BIZNES
Udostępnij artykuł: