UOKiK: 7,9 mln zł kary dla TeleGo za wprowadzanie konsumentów w błąd

Gospodarka

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na TeleGo 7,9 mln zł kary, podał urząd. Postępowanie wykazało, że operator telefoniczny wprowadzał konsumentów w błąd - przedstawiciele spółki podawali się za dotychczasowego operatora i nie wydawali konsumentom dokumentów umowy.

Urząd Ochrony KOnkurencji i Konsumentów - UOKIK - Logo
Źródło: UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na TeleGo 7,9 mln zł kary, podał urząd. Postępowanie wykazało, że operator telefoniczny wprowadzał konsumentów w błąd - przedstawiciele spółki podawali się za dotychczasowego operatora i nie wydawali konsumentom dokumentów umowy.

"Spółka TeleGo za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów, szczególnie wrażliwą grupę społeczną. Konsumenci nie otrzymywali od przedstawicieli TeleGo pełnej i rzetelnej informacji o przedsiębiorcy, z którym podpisują umowę oraz o celu wizyty. Zdobywanie nowych klientów poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie, jest nieetyczne. Zakwestionowaliśmy także fakt, że przedstawiciele firmy często nie zostawiali konsumentom kompletu dokumentów, w tym formularzy odstąpienia od umowy" - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.

Przedstawiciele firmy podawali się za dotychczasowego operatora odwiedzanych osób

W toku postępowania UOKiK potwierdził, że przedstawiciele firmy odwiedzając konsumentów w domach, podawali się za dotychczasowego operatora. Wskazywali, że przedstawiane do podpisu dokumenty dotyczą zmiany warunków umowy, a nie podpisania nowej. 

Czytaj także: UOKiK: ponad 76 mln zł kary dla Eurocash za pobieranie dodatkowych opłat; spółka odwoła się od decyzji >>>

Prezes UOKiK nakazał spółce TeleGo pod rygorem natychmiastowej wykonalności zaniechać zakwestionowanych praktyk. Nałożył także kary w wysokości prawie 8 mln zł (7 906 551 zł). Spółka musi również opublikować decyzję na stronie internetowej w terminie miesiąca od jej uprawomocnienia a także skierować do konsumentów, którzy zawarli ze spółką umowy, informacje o decyzji listem poleconym, podsumowano.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: