Urządzamy dom – zwyczaje zakupowe Polaków

Raporty

Westwing Home & Living przeprowadził badanie, w którym postanowił sprawdzić zwyczaje zakupowe Polaków odnośnie mebli i akcesoriów do domu.

Aż 96% rodaków deklaruje, że urządzanie mieszkania lub domu sprawia im przyjemność – tak pokazują wyniki badania Mój Dom przeprowadzonego przez Westwing Home & Living. W opinii 65% ankietowanych oferta firm związanych z wyposażeniem wnętrz jest bardzo szeroka, dzięki czemu z łatwością można znaleźć meble i dodatki dekoracyjne do domu, które odpowiadają indywidualnym oczekiwaniom.

Jak pokazują wyniki sondażu niemal połowa Polaków (46%) często kupuje rzeczy do wyposażenia domu pod wpływem impulsu. Taki sam procent ankietowanych deklaruje, że nie zdarzyło im się kupić przedmiotu, który nie pasowałby do wystroju ich mieszkania.

– Oferta rynkowa w branży wyposażenia wnętrz jest bardzo szeroka. Ponadto większość sklepów daje możliwość zwrotu towarów, a firmy prześcigają się w oferowaniu coraz korzystniejszych warunków zwrotu: wydłużenie czasu, w jakim można odesłać towar, koszty z tym związane – oferta wielu firm zawiera przesyłkę i zwrot gratis. To powoduje, że kupowanie – nawet przez internet – staje się bezpieczne. Dzięki temu Polacy decyzje o zakupie nowych produktów do domu podejmują coraz śmielej. Na przestrzeni lat zmieniło się także nasze spojrzenie design. Dostęp do światowych marek, szeroka i ogólnodostępna informacja na temat najnowszych trendów w branży home & living sprawiły, że Polacy zaczęli interesować się aranżacją wnętrz. Kupując meble czy dodatki dekoracyjne do domu nie kierują się już tylko własnym instynktem, ale również posiadaną wiedzą na temat światowego i rodzimego wzornictwa. To zaś przekłada się na ich zadowolenie z decyzji zakupowych – mówi Przemysław Kowalewski, założyciel i dyrektor generalny Westwing Polska.

Wyniki badania pokazują także, że Polacy bardzo chętnie wybierają drobne dekoracje i produkty do wyposażenia wnętrz na prezent dla rodziny i przyjaciół – robi to 79% ankietowanych.

Wynik badania – infografika, tutaj

Monika Kalisiewicz
Westwing Home & Living

Udostępnij artykuł: